یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 64451
سلامت نیوز : برکناری مرضیه وحید دستجردی منجر به خانه نشینی وزیر سابق بهداشت نشد. مرضیه وحید دستجردی که پیش از این نیز در دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان جامع زنان آرش تدریس و فعالیت می‌کرد دوباره در این مرکز مشغول به کار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ حواشی سیاسی به وجود آمده برای برکناری وزیر سابق بهداشت از سوی دولت به شکلی به سرنوشت کاری محمد باقر لاریجانی نیز گره خورده بود که او نیز همچون وحید‌دستجردی از دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران به دفتر پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم بیمارستان شریعتی اسباب کشی کرد و رئیس این پژوهشکده شد.پژوهشکده‌ای که یک ماه پیش به دستور وزیر سابق بهداشت و درمان افتتاح و محمد باقر لاریجانی نیز رئیس آن شده بود.استراحت یک هفته ای مرضیه وحید دستجردی در حالی بود که به گفته معاون پارلمانی وزیر بهداشت، «خانم وحید دستجردی تا ساعت 12:30 آخرین روز کاری اش در دفتر کارش حضور داشت و طی یک هفته گذشته توانست با پیگیری‌های خود 80 درصد مشکلات دارویی کشور را حل کند.»

هفت سال از هفتاد سال

از طرف دیگر محمد باقر لاریجانی در حالی پس از هفت سال از دانشگاه علوم پزشکی تهران خداحافظی کرد که این دانشگاه با بیش از 70 سال تلاش در عرصه های مختلف پزشکی، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشکده پزشکی کشور است که از‌ بدو تأسیس تاکنون، سهم عمده ای در تربیت پزشکان کشور ایفا کرده است.سالانه بیش از 400 پزشک عمومی‌و حدود 900 نفر متخصص و فوق تخصص و فلوشیب، 80 نفر فوق لیسانس و دکترای علوم پایه پزشکی از این دانشکده فارغ‌التحصیل می شوند.

رفتار مردانه وزیرزن

مرضیه وحید دستجردی با صراحت کلام مثال زدنی در ماجرای ارزدارو و مشکلات کمبود دارو افشاگری هایی کرد که منجر به عزل اش شد.البته او سال گذشته هم با اعلام آلودگی آب تهران به نیترات این صراحت را به اثبات رسانده بود .او در آخرین روز‌های مدیریت خود گفته بود: «ماندن یا رفتن برای من مهم نیست، دغدغه من سلامت مردم است.» با وجود انتقادات وارده بر مدیریت اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی‌به جرات می‌توان گفت که سلامت مردم دغدغه مرضیه وحیددستجردی بود.

سرپرست با عیادت شروع کرد

سرپرست وزارت بهداشت هم در این روزها بیکار نبوده و در این روزهای تعطیل با حضور در منزل دو تن از بنیانگذاران شبکه بهداشتی و درمانی کشور از آنها عیادت کرده است تا فعالیتش در سمت سرپرست رنگ و بوی جدی تری به خود بگیرد. طریقت منفرد در دیدار با کامل شادپور با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت حمایت از نظام بهداشتی و درمانی کشور احساس می‌شود گفته : مسیر اجرای برنامه پزشک خانواده با استقرارشبکه گسترده بهداشتی درمانی در کشور ، کوتاه‌تر خواهد بود و تقویت مراقبت‏های اولیه بهداشتی جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است.

سرپرست وزارت بهداشت همچنین با حضور در منزل سیروس پیله رودی یکی دیگر ازبنیانگذاران شبکه بهداشتی و درمانی کشور از او هم عیادت کرد. طریقت منفرد ، عیادت از پیشکسوتان عرصه سلامت را پاسداشت ایثارگری‏ها ، زحمات و تلاش‏های آنان دانست و گفت: درشرایطی که در اوایل انقلاب امکانات بهداشتی و درمانی در کشور خصوصا در مناطق محروم وجود نداشت و اکثرمراکز درمانی توسط پزشکان هندی و بنگلادشی اداره می‌شد، این تلاش‏ها منجر به استقرار شبکه ای شد که امروز کشورهای پیشرفته‌ای مانند آمریکا از آن الگو‌برداری می‌کنند. سیروس پیله رودی و کامل شادپور از بنیانگذارا ن شبکه بهداشتی و درمانی کشور هستند که بیش از 40 سال از عمر خود را صرف توسعه سلامت کشور کرده‏ اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha