سلامت نیوز : دکتر دی کان لی، اپیدمیولوژیست باروری و بخش پژوهش دانشگاه کالیفرنیا پس از 13‌سال پژوهش و بررسی به یافته‌های جدیدی درباره آسم‌، لوسمی و دیابت کودکان دست یافتند. آنها پس از در نظرگرفتن 626 کودک به مدت 13سال دریافتند که مادرانی که دوران بارداری خود را در محیط‌های آلوده به امواج الکترو مغناطیسی بسر برده‌اند فرزندان آنها سه برابر بیشتر دچار این عوارض گردیده‌اند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ مطالعات انجام شده نشان داده که میدانهای الکترومغناطیس تاثیر نامطلوبی بر نتایج باروری‌، سیستم‌های ایمنی بدن و سلول‌های مغز گذاشته است. آسم شایع‌ترین بیماری مزمن در میان کودکان است بر اساس تحقیقات انجام گرفته در آمریکا نشان می‌دهد در طول چند دهه گذشته رو به افزایش بوده و از سال 1980 تا 1996 به میزان 74درصد آسم کودکان افزایش یافته همچنین مشخص شد حدود 13درصد از کودکان کمتر از 18 سال (4/9 میلیون کودک در ایالات متحده) به آسم مبتلا هستند گزارش از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها نشان می‌دهد آسم یکی از علل اصلی بستری شدن در بیمارستان و بخش اورژانس برای کودکان کمتر از 18 سال در طول چند دهه گذشته رو به افزایش و به همین دلیل پژوهشهای بسیاری در این زمینه انجام گرفته و در حال انجام است.امروزه با پیشرفت تکنولوژی امواج جزو لاینفک زندگی بشر گردیده، همین امر باعث بروز بیماریهای بدون دلیل روحی و جسمی بسیار شده که به زندگی بشر تزریق گردیده است.

ما در زندگی روزمره در محیط كار و خانه و مدرسه در معرض میدان الكتریكی و مغناطیسی هستیم. میدانهای مغناطیسی و الكتریكی به وسیله خطوط نیرو‌، تجهیزات الكتریكی‌، تلفن‌های بیسیم، امواج موبایل‌، مایکروویو و شبکه‌های بیسیم داخلی واینترنت و.... تولید می‌شود. درون تمام ارگانیزم‌های زنده، جریان الكتریكی و میدانهای الكتریكی با منشاء داخلی وجود داردكه امواج آلوده خارجی باعث اختلال در نظم آنها شده و كنترل فیزیولوژیكی سیستمهای عصبی، عضلانی و فعالیت سلولی را تغییر داده و موجب تغییر در تكامل و ترمیم بافتها می‌شود. میدانهای الكترومغناطیسی ابتدا موجب سرگیجه، وزوز گوش، ضعف و خستگی و تارشدن دید چشم و خواب آلودگی هنگام كار شده و در درازمدت باعث عوارضی نظیر تغییر تركیبات خون‌، اختلال در سیستمهای عصبی عضلانی، (نوروماسكولار)، دگرگونی ژنتیكی و آسیب دیدن DNA، بروز سرطانهایی چون لنفوم، لوسمی، تومورهای مغزی، سرطان غدد بزاقی و اختلال در رشد جنین و باروری در زنان و عقیمی موقت مردان می‌شود. رعایت نكات ایمنی و آموزش در محیط كار‌، زندگی و مدرسه، خصوصا مادران باردار و استفاده از تجهیزاتی كه دارای حداقل میزان انتشار امواج الكترومغناطیسی و اطلاع در مورد بهداشت امواج و جهت ایمن سازی در برابر امواج می‌تواند به میزان زیادی از عوارض به‌وجود آمده جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha