سلامت نیوز : عباس دیلمی‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخی از مشکلات NGO ها و سازمان‌های فعال در خصوص درمان افراد معتاد اظهار داشت: کمبود اعتبارات در این زمینه باعث شده مراکز میان مدت با مشکل روبرو شوند.

وی تصریح کرد: در سال جاری سازمان بهزیستی قرار بود در چند نوبت اعتباراتی را به مراکز کاهش آسیب و NGO‌ها بدهد که با گذشت 9 ماه از سال جاری تنها در یک مرحله بخشی از این اعتبارات واگذار شده است.

دیلمی‌زاده خاطر نشان کرد: علی‌رغم مشکلات موجود مراکز کاهش آسیب همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی باید دستگاه‌های متولی از جمله سازمان بهزیستی از این مراکز حمایت ویژه‌ای را انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره ادامه داد: به زودی مرکز جدیدی در آذربایجان شرقی در زمینه درمان افراد وابسته به شیشه راه‌اندازی می‌شود که این مرکز با همکاری شهرداری و سازمان بهزیستی راه‌اندازی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرکز ویژه مردان است و در آینده نزدیک مراکز جدید ویژه درمان زنان در کشور راه‌اندازی می‌شود.

دیلمی زاده در خصوص درمان افراد زیر 18 سال در کمپ‌ها و مراکز میان مدت گفت: بر اساس آئین نامه ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر هیچ مرکزی حق درمان این افراد را در داخل کمپ ندارد و این گروه از افراد برای درمان باید به مراکز سرپایی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha