سلامت نیوز : محمدحسین آیتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این سند افزود: سند راهبردی توسعه فرهنگی وزارت بهداشت مبتنی بر الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت تنظیم شده است.

وی ادامه داد: استناد این سند بر الگوی اسلامی و ایرانی تهیه شده است و تا کنون ویرایش هشتم آن انجام شده و از نظر وزارت بهداشت سند تمام شده است.

آیتی گفت: تا پایان سال 91 سند راهبردی اسلامی شدن دانشگاهها آماده و ابلاغ می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه متولی سلامت کشور است ادامه داد: معتقدیم سلامت مجموعه‌ای از جوانب مختلف جسمی، روحی و معنوی است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت باید بخشی از وظایف خود را برای ارتقای سلامت معنوی اختصاص دهد که از راه توجه به اخلاقیات و آموزه‌های دینی میسر است تا بتواند سلامت معنوی را ارتقا دهد.

آیتی با بیان اینکه روح سند راهبردی توسعه فرهنگی به سمت سلامت معنوی است گفت: این سند 19 هدف را دنبال می‌کند و برای هر هدف تعدادی راهبرد در نظر گرفته شده و در زیر آن اقدامات اجرایی نیز تشریح شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در نسخه فرهنگی وزارت بهداشت توجه به اخلاق پزشکی، توسعه اخلاق پزشکی و راهکارهای گسترش اخلاق پزشکی آمده است و در این سند جامعیت پیدا می‌کند.

آیتی به عنوان مثال به بحث تربیت بدنی به عنوان موضوعی راهبردی در این سند اشاره کرد و گفت: در این سند به مسائل ورزشی و تربیت بدنی دانشجویان، پرسنل و اساتید هیئت علمی توجه شده است.

وی افزود: بنابراین تشویق جامعه پزشکی به امر ورزش و حمایت از فعالیت‌های تربیت بدنی آنها در این سند لحاظ شده است.

آیتی گفت: سند راهبردی توسعه فرهنگی وزارت بهداشت در راستای سند تحول نظام سلامت تدوین شده است و تکلیف وزارت بهداشت را برای 15 سال آینده تعیین می‌کند. این سند نقشه راه است که تمام فعالیت‌های فرهنگی وزارت بهداشت در قالب این سند تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha