سلامت نیوز : یوری فدوتف در این نامه خطاب به مصطفی محمدنجار آورده است: تولید و قاچاق مواد مخدر از افغانستان ثبات کشورهای همسایه، مسیر و مقصد را به‌طور یکسان تهدید کرده، همان‌طور که سلامت میلیون‌ها انسان را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: مایل هستم علاوه بر تاکید بر تقویت بیشتر ابتکار سه جانبه بر نقش اعتمادسازی مهمی که توسط ابتکار سه جانبه با واسطه UNODC ایفا می‌شود و نیز التزام شخصی شما به استمرار تسهیل گفت‌و‌گو در خصوص مقابله با مواد مخدر میان افغانستان، ایران و پاکستان همچون حمایت از پیشرفت در سطح عملیاتی نیز تاکید کنم.

در بخش دیگر این نامه آمده است: همچنان مایل هستم بار دیگر بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در ابتکار سه جانبه از ابتدای شکل‌گیری آن، خصوصاً از طریق میزبانی واحد برنامه‌‌ریزی مشترک (JPC) و استقرار دفتر رابط دایم و نیز هماهنگ کردن عملیات مشترک در مقابل شبکه‌های قاچاق مواد مخدر فعال در منطقه اذعان کنم.

وی افزود: همانگونه که در تهران توافق شد، پرداختن به چالش مواد مخدر و مواد شیمیایی پیش‌ساز از طریق همکاری دریایی، واحدهای کنترل کانتینر،‌ معیشت جایگزین و اشتغال‌آفرینی در استان‌های مرزی افغانستان با ایران و نیز تقویت ظرفیت مقابله‌ای نیروهای انتظامی شرکای ابتکار سه جانبه در مرزهای مشترک خود، ضرورتی فوری است.

وی در بخش پایانی نامه آورده است: دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل به حمایت از ابتکار ۳جانبه و تشویق جامعه بین‌المللی برای ارائه کمک‌های فنی و مالی از طریق برنامه کشوری UNODC در جمهوری اسلامی ایران و برنامه منطقه‌ای UNODC برای افغانستان و کشورهای همسایه همانند سایر برنامه‌های جهانی ذی‌ربط دفتر، ادامه خواهد داد.

فدوتف گفت: اطمینان دارم مأموریت اخیر من به جمهوری اسلامی ایران همکاری دیرین میان کشور ما و دفتر مرا تقویت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha