سلامت نیوز : جزئیات اولین آزمون پذیرش در دکتری حرفه ای فیزیوتراپی (DPT) از سوی وزارت بهداشت اعلام شد و بر اساس آن داوطلبان فرصت داشتند از دوم تا دهم دی ماه سالجاری نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اما با توجه به پایان مهلت ثبت نام و درخواست بسیاری از متقاضیان، فرصت مجددی در تاریخ 17 دی ماه برای داوطلبان درنظر گرفته شد به این صورت که افراد متقاضی می توانند از امروز تا ساعت 14 روز فردا 18 دی ماه علاوه بر ثبت نام، نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نیز اقدام کنند.

آزمون پذیرش دکتری حرفه ای فیزیوتراپی (DPT) برای پذیرش در سال تحصیلی 92 - 91 در روز پنجشنبه 28 دی ماه در شهر تهران برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 دی ماه به صورت اینترنتی توزیع می شود.

آزمون شامل دو مرحله کتبی (70 درصد نمره) و مصاحبه (30 درصد نمره) است که آزمون کتبی به صورت تستی برگزار می شود و داوطلبانی که در آزمون کتبی حد نصاب لازم را با توجه به سهمیه مربوطه کسب کرده باشند به میزان دو برابر ظرفیت به بخش مصاحبه معرفی می شوند.

سهمیه‌های مربوط در این آزمون نیز دو سهمیه رزمندگان و آزاد هستند که سهمیه رزمندگان شامل حداکثر 20 درصد از ظرفیت کل پذیرش و باقی سهمیه شامل 80 درصد از ظرفیت کل پذیرش به سهمیه آزاد اختصاص دارد. 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت برای اعضای هیات علمی مربی رسمی دانشگاه های علوم پزشکی (حداقل یک نفر) منوط به کسب 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده اختصاص می یابد.

هزینه ثبت نام 22 هزار و 500 ریال بوده و افراد باید علاوه بر پرداخت آن سایر مدارک را نیز به صورت اینترنتی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha