یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: برخی از سردردها به ظاهر شایع نیستند ولی علایم سردردهایی مانند میگرن یا سردردهای تنشی و عصبی را تقلید می‌کنند ولی در زمینه آنها بیماری‌های بسیار مهم و جدی وجود دارد.

دکتر سید مسعود نبوی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: برخی از سردردها به ظاهر شایع نیستند ولی می‌توانند علایم سردردهایی مانند میگرن یا سردردهای تنشی و عصبی را تقلید کنند ولی در زمینه آنها بیماری‌های بسیار مهم و جدی وجود دارد. برخی بیماری‌های سیستم ایمنی یا برخی بیماریهای ژنتیکی از این دسته هستند.

وی افزود: بیماری «کاداسیل»، بیماری غالب ارثی است که با علایم اختلال حافظه، سردرد و سکته‌های مغزی و اختلال راه رفتن خود را نشان می‌دهد، این بیماری در افراد بالای 50 سال بیشتر شایع است. بیماری دیگری به نام سندرم «فسفولیپید» وجود دارد که تظاهر اولیه و شایع آن ممکن است با سردردهای میگرنی یکسان باشد، با انجام تست آزمایشگاهی می توان آن را تشخیص داد.

نبوی تصریح کرد: بسیاری از سردردها نیاز به بررسی‌های بیشتری دارند که توصیه می‌شود بیماران مبتلا به سردرد برای تایید یا رد تشخیص و درمان بهتر و کامل‌تر به متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب مراجعه کنند.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: بسیاری از پزشکان عمومی اگر شرح حال خوبی از بیمار بگیرند و اطلاع از انواع سردرد داشته باشند می توانند بسیاری از سردردها را به راحتی تشخیص و درمان کنند. ولی در مواردی که مشکلاتی برای تشخیص و درمان دارند باید بیمار را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهند. برخی سردردها خطرناک هستند مانند سردردهای ناشی از یک بیماری عفونی خطرناک یا تومور مغزی که عدم تشخیص و درمان به موقع آنها حتی منجر به مرگ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha