سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6450

مراقبت صحیح مادران باردار دیابتی و كنترل قند خون آنها میزان مرگ و میر مادر و جنین را از 65 درصد به حدود 5 درصد كه رقمی نزدیك به یك حاملگی طبیعی است، كاهش می دهد.

دكتر حایری، جراح زنان به باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: لازم است مادران مبتلا به دیابت از نظر كلیه، تیروئید،‌ قلب و چشم قبل از اقدام به بارداری بررسی شده و هموگلوبین A1 آنها اندازه گیری شود.
وی افزود: در صورتی كه قندخون ناشتا مادر كمتر از 126 میلی گرم و هموگلوبین A1 آن كمتر از 10 باشد مادر قادر به بارداری است.
وی با بیان اینكه در سه ماه اول بارداری شانس سقط جنین در بالاترین حد خود قرار می گیرد تصریح كرد: در سه ماهه دوم در صورت كنترل نكردن صحیح قند خون جنین دچار بزرگ شدن بیش از حد می شود.
حایری خاطر نشان كرد: تست سلامت جنین از هفته 32 برای بیمار آغاز می شود و مهم‌ترین مسئله برای این افراد آن است كه در صورت احساس به كندی حركت جنین خود، بلافاصله پزشك را مطلع كنند چرا كه حركت جنین اولین تست بررسی سلامت آن محسوب می شود.
این  جراح زنان تاكید كرد: انسولین به خون جنین منتقل نمی شود لذا توصیه می شود مادران با خیال راحت انسولین را طبق توصیه پزشك تزریق كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha