یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
سلامت نیوز : ته پرونده آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد رسید به هیچكس؛ پس نه حدس مردم درست بود كه می‌گفتند آموزش و پرورش كه بساط بخاری‌های غیراستاندارد را از مدارس جمع نمی‌كند مقصر است و نه حدس وزیر كه گفت معلمی كه دستپاچه شده و به جای بیرون كردن بچه‌ها از كلاس، برای بیرون انداختن بخاری گداخته تقلا كرده، مقصر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم  ؛ حدس هیچكدام از نمایندگان مجلس هم درست نبود؛ همان‌هایی كه بدون اغماض، وزارتخانه را زیر سوال بردند، حتی حدس نماینده مردم پیرانشهر كه گمان می‌كرد وزیر آموزش و پرورش ما نیز مثل بیشتر كشورهای دنیا باید در چنین مواقعی از سمتش استعفا دهد. حتی حدس وزیر هم درست از آب درنیامد او كه در مجلس با صدایی رسا اعلام كرد از حالا به بعد مسئولیت هر نقصی در آموزش و پرورش را به عهده می‌گیرد.

دیروز رییس دادگستری آذربایجان‌غربی كه پرونده آتش‌سوزی شین‌آباد زیرنگاه اوست و از چم و خم آن باخبر است، به گفته كارشناسانی استناد كرد كه در گزارششان نوشته‌اند هیچ شخص یا نهادی در آتش‌سوزی مقصر نیست ؛ نه معلم، نه سرایدار، نه مدیر، نه مدیركل و نه وزیر.

توكل حیدری توضیح داد كه در جریان این حادثه اگر چه برخی سهل‌انگاری‌ها وجود داشته، اما تقصیر به معنای قضایی‌اش رخ نداده تا نام فرد یا سازمانی به عنوان مقصر اعلام شود و این یعنی تمام، یعنی مختومه شدن یك پرونده پر سر و صدا.

رییس دادگستری آذربایجان‌غربی حدسش این است كه این پرونده به این علت به كلمه هیچكس رسیده كه هیچ پدر و مادری در شین‌آباد از هیچ فرد یا سازمانی شكایت نكرده كه علتش هم قول‌های وزیر برای مداوای دختركان آسیب‌دیده تا آخرخط است اما ما هم می‌خواهیم یك حدس روی حدس‌های دیگر بگذاریم و بگوییم شاید علت شكایت نكردن پدر و مادرها این است نمی‌دانند برای شكایت كردن باید كجا بروند، چه بگویند و برای پیگیری شكایت، مسیر روستا تا شهر را چند بار بروند و بیایند.

البته شاید این حدس ما هم مثل سایر حدس‌ها درست از آب درنیاید اما این را مطمئنیم كه اگر پرونده آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد به تعیین مقصر منتهی نشد اما حداقل ماجرا این است كه چه در روز حادثه، چه در بحبوحه اطلاع‌رسانی درباره آن، چه در روز مرگ دو دختر دانش‌آموز و چه امروز كه اتهامی متوجه هیچكس نشده است، سیستم آموزش و پرورش كشور به خاطر كم‌توجهی به سیستم گرمایشی مدارس نزد افكار عمومی در معرض سؤال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha