یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 64514
سلامت نیوز :  مشاور معاون شهردار در امور محیط زیست با تاکید بر وجود انواع آلاینده های هوا از جمله ذرات معلق، بنزن، آزبست و نیز بسیاری از آلاینده های پیدا و پنهان در این کلان شهر گفت: تهران به کلکسیون انواع آلاینده ها تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ وحید نوروزی با بیان این که  برای ترسیم تصویر دقیق تری از این کلان شهر باید به تلمباری از قوانین اجرا نشده نیز اشاره کنیم که اگر اجرا می شدند، وضعیت تهران به این جا نمی رسیدگفت:با استناد به آمار سازمان بهداشت جهانی، خسارات اقتصادی آلودگی هوا بر اقتصاد کشورمان 8 میلیارد دلار در سال است که یک فاجعه اقتصادی محسوب می شود، در حالی که یکی از نمایندگان مجلس این رقم را 18 میلیارد دلار اعلام کرده است.

نوروزی با اشاره به اظهارات نماینده وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس گفته وی سال گذشته 4460 شهروند تهرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند که این آمارها نشان می دهند خسارات مالی و جانی آلودگی هوای تهران بسیار جدی است.

مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: از سمپوزیوم آلودگی هوای تهران در سال 1353 که برای نخستین بار در آن نسبت به آلودگی هوای این کلان شهر ابراز نگرانی شد، 38 سال می گذرد و از آن سال تا به امروز متاسفانه وضعیت هوای تهران هر سال نگران کننده تر از سال قبل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha