سلامت نیوز : مجری طرح برچسب اصالت مکملهای غذایی با اشاره به تغییر وزیر بهداشت، تاکید کرد: تغییرات در سطح وزارتخانه خللی در اجرای برنامه الصاق برچسب اصالت مکملهای غذایی ایجاد نکرده است.

مهندس سیدعلی رضا هاشمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در همه جای دنیا، تقلب و قاچاق اقلام سلامت محور شامل کالاهای دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، مکملهای دارویی و غذایی، مواد خوراکی و آشامیدنی تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه و اقتصاد کشور تلقی می شود.
وی با اشاره اجرای طرح الصاق برچسب اصالت بر روی محصولات بهداشتی و آرایشی و مکملهای دارویی و غذایی، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در طول یک سال گذشته که این طرح عملیاتی شده و تغییرات سازمانی و اداری در بدنه وزارت بهداشت، به هیچ وجه در برنامه الصاق برچسب اصالت مکملهای غذایی خللی ایجاد نخواهد کرد.
 
مجری طرح برچسب اصالت و مدیرعامل شرکت دانا مد پارس با بیان این مطلب که الصاق برچسب اصالت مکملهای دارویی در کمتر از 3 روز انجام می شود، گفت: ما در این برنامه طبق قانون و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو پیش می رویم و از تمامی امکانات جدید برای رساندن به زمان کمتر بهره می گیریم و همچنان در کمتر از 3 روز الصاق برچسبهای اصالت انجام می شود.
 
هاشمی افزود: در شرایط فعلی هدف سرعت بخشیدن به روند تحویل دارو و تمامی کالاهای مرتبط به دست مصرف کننده و کمک به وارد کنندگان جهت گردش کار است و با این مهم، می خواهیم ثابت کنیم که نه تنها اصالت کالا روند واردات و تامین دارو و مکملهای دارویی را کند نمی کند بلکه در عین سرعت، باعث جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب غیر اصل می شود.
 
به گفته وی، برچسبهای استفاده شده در سامانه مرکزی بررسی اصالت کالا "سمباک" که سامانه ای منحصر بفرد است از شناسه های اتفاقی ردیابی اصالت کالا یا "شاراک" از یک سو و دیتاماتریکس در کنار برچسبهای pvc لایه شونده امنیتی بهره می گیرد.
 
شاراک، کد 16 رقمی تماما تصادفی ـ بدون لگوریتم برگشت پذیر است که 7000 سال برای یک ربات باهوش مصنوعی بسیار بالا طول خواهد کشید تا یک کد مشابه بسازد.
 
هاشمی افزود: تمامی مراحل ثبت نام شرکتها و کالاها به شکل آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور کاربران ندارد.
 
وی  تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند، اگر محصولی برچسب اصالت نداشته باشد از خرید آن محصول خودداری کنند. این امر موجب می شود تا یک مبارزه مردمی با پدیده قاچاق مواد آرایشی و دارویی صورت گیرد. و در صورت نیاز می توانند با شماره تلفن 88033803 و 66786076 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha