سلامت نیوز : معاون سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری گفت: بر اساس قانون معتادان بی‌خانمان باید به مراکز درمان اعتیاد معرفی شوند اما این برنامه تاکنون اجرایی نشده و بارها از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته‌ایم هرچه زودتر کمپهای مجاز را به ما معرفی کند.

رضا جاگیری درگفتگو با مهر با بیان اینکه دو سامان سرا به منظور ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فعال است و روزانه 300 بی خانمان از سطح شهر جمع آوری می شوند گفت: سامان سراها از جمله مراکزی هستند که به مراکز مداخله بحران نامیده می شوند و در این مراکز به آسیب دیدگان اجتماعی رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری دو سامان سرا ویژه زنان و مردان راه اندازی کرده است که مجموعا ظرفیت حدود 600 نفر را داراست. سامان سرای ویژه مردان در اسلام شهر و زنان در لویزان مستقر است.

معاون سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: متکدیان و آسیب دیدگانی که توسط شهرداری از سطح شهر جمع آوری می شوند، پس از غربالگری به این مناطق منتقل می شوند و تحت نظارت و درمانهای احتمالی بعدی قرار می گیرند.

به گفته جاگیری، چنانچه فردی که توسط شهرداری جمع آوری می شود، دارای اعتیاد باشد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به مراکز درمان اعتیاد معرفی می شود اما طبق برنامه ستاد، این افراد باید به پلیس موادمخدر تحویل شوند، اما این برنامه تاکنون اجرایی نشده  و بارها از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته‌ایم هرچه زودتر کمپ‌های مجاز را به ما معرفی کند.

وی یادآور شد: درنهایت افرادی که به سامان سراها انتقال می یابند توسط دستگاه قضایی تعیین تکلیف می شوند و در برخی موارد پس از آن به سازمان بهزیستی و یا خانواده هایشان تحویل داده می شوند.

معاون سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری افزود: تقریبا روزانه 300 بی خانمان از سطح شهر جمع آوری می شوند که برخی از آن ها بارها توسط شهرداری جمع آوری شده بودند.جاگیری به سامان سرای زنان در لویزان اشاره کرد و گفت: در این مرکز تمامی زنان خیابانی، متکدی و بی خانمان ساماندهی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha