سلامت نیوز : عبدالرضا مصری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: شورای نگهبان 4 تا از طرحهای مصوب مجلس شورای اسلامی را تأیید کرد که یکی از آنها طرح رفع موانع اجرایی از بیمه کارگران روزمزد ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان آن است.

وی گفت: این طرح را ابتدا من در زمانی که وزیر رفاه بودم به صورت لایحه به مجلس ارائه کردم که بعداً به صورت طرح در مجلس مطرح و تصویب شد و دیروز شورای نگهبان تأیید این مصوبه مجلس را اعلام کرد.

وی ادامه داد:‌ به موجب این قانون از این پس تمام کارگران روزمزد ساختمانی که یک روز در یک ساختمان و روز دیگر در جا یا شهر دیگر کار می‌کنند مشمول بیمه خدمات تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و متخلفان از این قانون که به زودی ابلاغ می‌شود، مشمول مجازات و جریمه می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه دیگری که شورای نگهبان آن را تأیید کرد، اصلاح قانون مالیاتی بود که به موجب آن کمکهای مردم به مراکز خیریه به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محاسبه می‌شود و از شمول مالیات معاف می‌شوند. در گذشته دو مرکز مهم خیریه یعنی کمیته امداد و هلال احمر مشمول این قانون نبودند اما با تأیید شورای نگهبان از این پس کمکهای خیرین به این سازمانهای خیریه نیز مشمول معافیت از مالیات می‌شود.  

وی ادامه داد: مصوبه دیگری که به تأیید شورای نگهبان رسید، در مورد خیرین مدرسه ساز است، خیرین مدرسه ساز در واقع با ساخت مراکز آموزشی کار دولت و حاکمیت را انجام می‌دهند اما تاکنون باید هزینه زیادی را هم برای خرید انشعاب آب و برق و عوارض خدمات دولتی می‌پرداختند، مطابق این طرح که به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید از این پس دولت هزینه و عوارض این خدمات را از پروژه‌های آموزشی خبرین نمی‌گیرد.

مصری اضافه کرد: بالاخره آخرین طرح مصوب مجلس که به تأیید شورای نگهبان رسید، معافیت بخشی از خدمت سربازی قهرمانان ملی است که بر اساس این قانون فقط دوره سه ماهه آموزشی را طی می‌کنند و از بقیه دوران سربازی معاف می‌شوند.

وی گفت: جزئیات نحوه اجرای این قانون که افراد مشمول این معافیت را مشخص می‌کند به زودی در آیین نامه اجرایی آن مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha