سلامت نیوز : علی محرابی توانا امروز در گفت‌و‌گو با فارس، آلودگی هوا را نتیجه صنعتی و کلانشهر شدن شهرها عنوان کرد و افزود: دانشمندان در زمینه کاهش آلودگی هوا راهکارهایی ارائه کرده‌اند که یکی از مهمترین راهکارها افزایش پوشش گیاهی و استاندارد کردن سوخت و خودروهاست.

وی اظهار کرد: در شرایط آلودگی هوا بیماران به ویژه مبتلایان به بیماری کارهای قبلی و عروقی یا ضعف سیستم ایمنی بدن نباید از منزل خارج شوند.

به گفته‌ وی، در این شرایط بهتر است مایعات بیشتری مانند چای کمرنگ، شیر و آبمیوه مصرف شود تا آلاینده‌ها از بدن دفع شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله همچنین با تأکید بر نقش شهروندان در کاهش آلودگی هوا توصیه کرد: شهروندان در روزهای آلوده دمای منازل را متعادل (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) نگهدارند و بهترین دما در این شرایط بین 25 تا 30 درجه است.

وی توضیح داد: دمای بالاتر به معنای مصرف انرژی و هزینه بیشتر و افزایش آلاینده‌هاست؛ چرا که در صورت بالا بودن دمای محیط گازهای مضر مانند منوکسیدکربن و دی‌اکسیدکربن به محیط باز می‌گردند.

محرابی توانا افزود: بهتر است با استحمام روزانه آلودگی را از روی پوست و سر بشویند و دفع کنند.

این متخصص با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوا به مسائل فرهنگی و رفتارهای اجتماعی مربوط است، گفت: همکاری شهروندان با محدودیت تردد با خودروهای شخصی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و مشارکت در کاشت درختان و توسعه فضای سبز می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha