سلامت نیوز : محققان دانشگاه روچستر به منظور آگاهی از رشد توانایی‌های فکری کودکان مانند خواندن و حل مسائل ریاضی تحقیقات جدیدی انجام دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در این تحقیقات با کمک گرفتن از نمایشهای تلویزیونی Sesame Street، به عملکرد مغز دست یافتند.جسیکا کانتلون، سرپرست محققان و استادیار مغز و علوم شناختی در دانشگاه روچستر گفت که آنها این نمایشهای تلویزیونی را برای مطالعه ذهن انتخاب کردند و ارزیابی مغز در طول فعالیت اوقات فراغت، آنها را به دانستن بیشتر در مورد فرایندهای فکری دیگر هدایت می‌کند.

کانتلون افزود: این تحقیقات به دلیل ابزار مورد استفاده در انجام آن، کاملاً متفاوت از دیگران ‌به نظر می‌رسد.وی خاطر نشان کرد: روانشناسان تستهای رفتاری دارند و تلاش می‌کنند تا از طریق آن حداقل اختلالات یادگیری را دریابند و این تحقیقات یک منبع اطلاعاتی کاملاً مستقل در زمینه یادگیری کودکان است.

محققان برای نتیجه‌گیری از تحقیقات خود نام 7 کودک 4 تا 11 ساله را در فهرست قرار دادند و همچنین به منظور بررسی و تحقیق بزرگسال در سنین 18 تا5 ساله را وارد فهرست کردند.تمامی افراد ویدئو Sesame Street را تماشا کردند و پس از آن محققان دریافتند که مغز کودکان به مانند مغز بزرگسالان عمل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha