سلامت نیوز : غلامرضا ایراجیان امروز در نشست خبری که به مناسبت پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین برگزار شد افزود: مسئول فنی آزمایشگاه موظف است طبق پروتکل‌های بین‌المللی به پزشک مشاوره دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: معمولاً آزمایشگاه در مقابل درخواست پزشک آمار و ارقامی ارائه می‌دهد اما مطالبی در آزمایش وجود دارد که در این ارقام نیست در حالی که متخصصان علوم آزمایشگاهی موظف هستند طبق پروتکل‌های بین‌المللی به پزشک مشاوره دهند و موارد لازم و نکات ضروری را به پزشک اعلام کنند.

ایراجیان گفت: باید تعامل مثبتی میان متخصصان آزمایشگاه و عرصه بالین برقرار شود چرا که پزشک زمانی که بیمار را معاینه می‌کند یک یا چند تشخیص احتمالی می‌دهد اما برای قطعی شدن آن از گروه‌های دیگر مانند آزمایشگاهها باید کمک گیرد. 

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین در مورد خطای آزمایشگاهها افزود: لزوم وجود دستور العمل‌های مشخص برای انجام امور آزمایشگاهی ضروری است تا میزان خطاهای آزمایشگاهی کاهش یابد.

ایراجیان با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین گفت:در حال حاضر 950 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که پس از طی مراحل داوری 550 مورد از آن پذیرفته شد که همه آنها در قالب پوستر ارائه می‌شود و اغلب مباحث در نظر گرفته شده به صورت پانل و گروهی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این کنگره 17 پانل آموزشی در موضوعات اخلاق پزشکی، عفونتهای بیمارستانی، مدیریت آزمایشگاه، تشخیص سریع در آزمایشگاه، ریزگردها از دیدگاه بالین و آزمایشگاه، مقاومت دارویی در سال، عوارض ایمونولوژیک ناشی از تزریق خون، گفتمان آزمایشگاه و بالین و عفونت‌های فرصت طلب می‌پردازد.

ایراجیان تصریح کرد: همچنین 10 کارگاه آموزشی با موضوعاتی نظیر بیماریابی در نظام مراقبت از عفونت‌های بیمارستانی، فلوسایتومتری و تشخیص کم خونی‌ها برگزار می‌شود.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین گفت: این کنگره به همت جامعه علمی آزمایشگاهیان و با همکاری انجمن خون شناسی اروپا و انجمن میکروب شناسی و بیماری‌های عفونی ترکیه از 26 تا 29 دی در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود که 8 مهمان از کشورهای ترکیه،مصر،فرانسه،هلند و امریکا در کنگره حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha