سلامت نیوز : متخصصان در یک مطالعه جدید و با الهام از طبیعت به پیشرفتی مهم در زمینه پیشگیری از حساسیت‌های دندانی دست یافته‌اند مشکلی که امروزه میلیونها نفر از مردم جهان با آن مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دندانپزشکان می‌گویند تقریبا از هر چهار نفر، سه نفر با مشکل حساسیت دندانها در برابر گرما و سرما و غذاها و نوشیدنی‌های ترش و شیرین مواجهند. این مشکل زمانی بروز می‌کند که مینای سخت دندانها و لایه نرم‌تر زیر آن موسوم به عاج دندان تحلیل می‌روند و این وضعیت موجب تحریک پذیر شدن اعصاب داخلی دندان می‌شود.

برخی از آدامس‌های بدون قند یا خمیر دندان‌های خاص می‌توانند به کاهش حساسیت دندانها کمک کنند. اما این بار متخصصان تلاش کرده‌اند که با الهام از حالت چسبندگی بدن صدف خوراکی به روش نوین و طبیعی برای کاهش حساسیت دندانی دست یابند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، آنها با کشف تاثیر این تکنیک هم اکنون در جستجوی ماده چسبناکی هستند که شبیه به سیستم بدن صدف خوراکی بتواند به سطوح بچسبد و به این ترتیب همزمان مینا و عاج دندان را با تامین املاح معدنی مورد نیاز آنها، ترمیم و بازسازی کند.

آنها استدلال کرده‌اند که تکنیک فوق در واقع موجب تماس دائمی املاح معدنی با مینا و عاج دندان می‌شود و مدت این تماس برای آغاز فرایند ترمیم دندان کافی است.

این متخصصان نتیجه گرفتند که تکنیک استفاده از ماده چسبنده ممکن است در آینده به یک روش ساده جهانی برای بازسازی همزمان مینا و عاج دندان تبدیل شود.

شرح این مطالعه در مجله «میانجی‌ها و مواد کاربردی» انجمن شیمی آمریکا گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha