سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک بررسی جدید دریافته‌اند افزودن یک نوع داروی کاهش دهنده کلسترول به ترکیب دارویی ضد مالاریا برای مقابله با ناتوانی‌های ذهنی ناشی از حمله مالاریا به قشر مخ مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «گوی زیمرمن» دستیار این مطالعات و معاون رییس مرکز مطالعات در دپارتمان پزشکی دانشگاه اوتا در این باره اظهار داشت: مالاریا یک عفونت انگلی است که از طریق نیش نوعی پشه ماده به انسان منتقل می‌شود و یک بیماری نورولوژیک شدید است که اگر درمان نشود می‌تواند مرگبار باشد.

زیمرمن افزود: مطالعات روی کودکان مبتلا به مالاریای قشر مخ نشان داده که ناتوانی‌ها و آسیب‌های ادراکی نظیر ضعف حافظه و افت توانایی‌های یادگیری، گفتاری و ریاضیاتی، مدت طولانی پس از درمان خود عفونت، بروز می‌کنند.

زیمرمن و دستیاران برزیلی وی در آزمایشات جدید خود تاثیر مصرف استاتین‌ها یا همان داروهای کاهش‌دهنده کلسترول را روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به مالاریای قشر مخ ارزیابی کردند.

آنها دریافتند درمان با داروی استاتین می‌تواند به کاهش التهاب عروق خونی آسیب دیده و کاهش اختلالات ذهنی ناشی از این عفونت کمک کند.

جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله «پلوس پاتوژن» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha