سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6459

دومین همایش سراسری اخلاق پزشكی روز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی و رییس سازمان نظام پزشكی و جمعی از پزشكان در بیمارستان میلاد تهران آغاز به كار كرد.

دبیر این همایش در مراسم گشایش آن گفت:بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام پزشكی موظف است ارزش‌های عالیه اسلامی را در تمامی امور پزشكی تحقق بخشد.

دكتر"علی‌اصغر پیوندی" افزود:سازمان نظام پزشكی برای تحقق این امر علاوه بر اینكه مسایل را در حوزه‌های انتظامی به طور جدی پیگیری می‌كند، ستادی را هم با عنوان ستاد" ترویج اخلاق پزشكی" تشكیل داده است.

وی گفت:این سازمان گسترش و تعلیم اخلاق پزشكی در تمام رشته‌های پزشكی را به نحوی كه با سلامت مردم درگیر هستند، دنبال می‌كند.

دكتر پیوندی با تاكید بر این كه هدف نهایی ازگسترش اخلاق پزشكی تنها طرح مبانی نظری نیست،تدوین منشور اخلاق پزشكی درحوزه بیماران، در حوزه ارائه دهندگان خدمات پزشكی و كاربردی كردن مفاهیم آن در تمامی زمینه‌ها را از برنامه‌های اصلی سازمان نظام پزشكی ذكر كرد.

وی گفت: ما موظف هستیم علاوه بر حفظ حقوق بیمار،برای حفظ حقوق گروه‌های مختلف حرف پزشكی نیز اهمیت قائل شویم.

دكتر پیوندی توضیح داد:سازمان نظام پزشكی در واقع شرایطی ایجاد می‌كند كه كیفیت مراقبت بیمار از طریق شناسایی، تحلیل و حل مشكلات و مسایل اخلاقی كه در صحنه عمل بروز می‌كند، بهبود یابد.

معاون آموزشی ، پژوهشی سازمان نظام پزشكی تاكید كرد:گسترش اخلاق پزشكی كمك می‌كند كه نگرش و عملكرد جامعه پزشكی را در این عرصه ارتقا دهیم تا بیماران قادر باشند خدمات بهتری را دریافت كنند.

پیوندی با اظهار این كه "علاوه بر پزشكان تمامی رسته‌های پزشكی اعم از پرستاران،بهیاران و داروسازان موظف به رعایت اخلاق پزشكی هستند، گفت:برای گسترش اخلاق پزشكی باید اصول و مبانی آن در گروه‌های مختلف پزشكی تدریس شود.

وی شركت در همایش اخلاق پزشكی را واجد ‪ ۱۱‬امتیاز بازآموزی برای شركت كنندگان دانست و اظهار داشت:در این همایش حدود ‪ ۲۰‬سخنرانی در خصوص قصور پزشكی،رابطه پزشك و بیمار، اخلاق پزشكی و سقط جنین ، مرگ مغزی و پیوند اعضا، گواهی نویسی و غیره ایراد می‌شود.

این همایش به مدت دو روز در بیمارستان میلاد ادامه خواهد یافت.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha