سلامت نیوز : متخصصان در آزمایشات اخیر خود به شواهد پزشکی جدیدی مبنی بر وجود ارتباط بین خطر ابتلا به پارکینسون و میزان تماس با آفت کش‌ها دست یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان دریافته‌اند که تماس زیاد با سموم دفع آفت و حشره کش‌ها خطر ابتلا به پارکینسون را تشدید می‌کند.

آزمایشات نشان داده است مواد شیمیایی موسوم به پاراکوآت، مانب و زیرام که بویژه در حجم زیاد در زمین‌های زراعی و محل زندگی کشاورزان در نزدیکی مزاع یافت می‌شوند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

بعلاوه در آزمایشات جدید نوعی ماده شیمیایی دیگر موسوم به «بنومیل» شناسایی شده که این ماده نیز به نوبه خود در افزایش خطر ابتلا به پارکینسون نقش دارد.

بر اساس این گزارش، حتی با وجودی که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، 10 سال استفاده از این ماده شیمیایی را ممنوع کرد اما هنوز آثار «بنومیل» در محیط زیست یافت می‌شود.

به گفته کارشناسان سلامت عمومی، این ماده شیمیایی موجب بروز مجموعه‌ای از فرایندهای شیمیایی می‌شود که حاصل آن افزایش خطر ابتلا به پارکینسون است. پارکینسون یک اختلال تحلیل برنده سیستم اعصاب مرکزی است که شایعترین علائم آن شامل لرزش دست‌ها، کندی حرکات و دشواری در راه رفتن است.

این آزمایشات به تفصیل در نشریه دستاوردهای آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha