سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران از وجود اعتبارات كافی برای اجرای طرح ملی پزشك خانواده شهری در مازندران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمد مهدی ناصحی عصر یكشنبه در نشست خبری دانشگاه علوم پزشكی مازندران در ساری با یادآوری این مطلب كه ایران اولین كشوری نیست كه طرح پزشك خانواده را به مرحله اجرا در آورده است گفت: نتایج این طرح در كشورهای بزرگ دنیا به ثبت رسیده است.

وی اجرای این طرح را كاری بزرگ و پر چالش در حوزه سلامت برشمرد و تصریح كرد: به همین دلیل بسیاری از استانها خود را از طرح پزشك خانواده شهری كنار كشیده اند.

ناصحی با بیان اینكه طرح پزشك خانواده شهری برای مردم و حوزه سلامت مفید واقع خواهد شد خاطرنشان كرد: از این طریق منابع سلامت هم مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه استان مازندران و فارس برنامه های جامع تری را برای اجرای طرح پزشك خانواده ارائه نموده اند اظهار داشت: علیرغم اینكه در سال جاری اعتباری برای استانهای دیگر دیده نشده ولی سازمانهای بیمه گر مازندران و فارس اعتبارات خود را برای اجرای این طرح دریافت نموده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران در خصوص تجهیز مطب پزشكان مجری طرح گفت: مطب پزشكان باید استاندارد بوده و ازتجهیزات و امكانات روز ارتباطی بهرمند باشد.

این مقام مسئول با اذعان به اینكه در ماه های ابتدایی طرح پزشك خانواده مشكلاتی در سامانه اطلاعاتی به وجود آمده است بیان داشت: با پیگیری های دانشگاه علوم پزشكی مازندران سامانه اطلاعاتی بیمه سلامت و تامین اجتماعی به سامانه این دانشگاه متصل گردید.

وی اقدامات ذكر شده را در نحوه صحیح پرداختها و افزایش سطح رضایتمندی پزشكان موثر دانست و خاطرنشان كرد: در صورتی مردم و جامعه پزشكی از فواید این طرح بهرمند خواهند شد كه استان مازندران بطور كامل و با پشتیبانی همه وارد این طرح شود.

دانشگاه علوم پزشكی مدافع عنوان نخست جشنواره ارزیابی و عملكرد/ دانشگاه علوم پزشكی مازندران جزء 8 دانشگاه برتر كشور

ناصحی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینكه دانشگاه علوم پزشكی مازندران برای دوسال متوالی رتبه نخست جشنواره ارزیابی و عملكرد را كسب نموده است گفت: این دانشگاه با كسب بیش از 900 امتیاز از مجموع یك هزار امتیاز در بین 120 دستگاه اجرایی در استان مقام نخست را كسب نموده است.

وی این موفقیت را ناشی از تلاشهای بی وصف همكاران خود در حوزه سلامت دانست افزود: دانشگاه علوم پزشكی مازندران چندین سال رتبه های برتر كشور را در حوزه پژوهشی بدست آورده و جزء 8 دانشگاه برتر كشور محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران به كسب رتبه نخست در بحث سامانه شمس، IT، حاكمیت بالینی و تكریم ارباب رجوع اشاره نمود و اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان ارائه دهنده خدمات درمانی در حوزه بیمارستانها در كشور رتبه دوم را كسب نموده است.

ناصحی در ادامه مرگ مادران باردار را یكی از مهمترین شاخصه های حوزه سلامت دانست و خاطر نشان كرد:در سال جاری آمارمربوط به این گونه مرگها در استان صفر بوده و امیدواریم كه با تلاش همكاران در بخش بهداشت و درمان این آمار تا پایان سال و سال آینده هم حفظ گردد.

وی با بیان اینكه در بخش شاخصهای بهداشت و درمانی استان مازندران اقدامات بزرگی صورت گرفته است گفت: استفاده از پزشكان تمام وقت در بیمارستانها هزینه مردم را كاهش خواهد داد.

840 هزار نفر از خانوار شهری پزشك خانواده خود را انتخاب نموده اند

در ادامه این جلسه میرزایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی مازندران میزان جمعیت خانوار شهری مازندران یك میلیون و 150 هزار نفر برشمرد و گفت: بیش از 840 هزار نفر از خانوار شهری مازندران پزشك خانواده خود را انتخاب نموده اند.

وی ادامه داد: تا كنون 2 میلیون 300 هزار نفر در مازندران سرشماری شده اند كه از این میان اطلاعات جمعیتی بیش از 2 میلیون 200 هزار نفر در سامانه ثبت شده است.

میرزایی با اشاره به اینكه دانشگاه علوم پزشكی مازندران تا كنون بیش از 11 میلیارد تومان برای تجهیزات و زیر ساختها در پزشك خانواده هزینه نموده است تصریح كرد: در بحث زیر ساختها و همینطور بیمه ها با كمبود اعتبار مواجه نخواهیم شد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی مازندران در پایان نظام پرداخت را مهمترین مشكل دانشگاه در اجرای طرح پزشك خانواده برشمرد و خاطر نشان كرد: تمامی مطالبات پزشكان تا پایان آبان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha