سردبیر برنامه‌ی «رویای شیرین» رادیو سلامت گفت: این برنامه كه با هدف ارتقاء سطح آگاهی و حفظ آمادگی بانوان علاقه‌مند بارداری تهیه شده است و از مهر ماه سال جاری به مدت 30 دقیقه در كنداكتور رادیو سلامت جای خواهد گرفت.

رقیه بنایی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار كرد: موضوعات برنامه در ارتباط با مراقب‌های دوران بارداری و بهداشت بارداریست واین كه اهمیت دادن به مادران باردار هم از طرف خود و خانواده و هم از طرف سازمان‌های دولتی بسیار مهم است.


وی افزود: ما در این برنامه به اهمیت مشاوره پیش از بارداری اشاره خواهیم كرد و در مورد آن با كارشناسان بحث و بررسی خواهیم داشت.

او ادامه داد: هم‌چنین درباره زندگی با بارداری نیز سخن خواهیم گفت و این كه یك مادر باردار چگونه می‌تواند كار، سفر و ورزش كند و از یك تغذیه و وزن خوب برخوردار باشد و در واقع از یك زندگی عادی بهره برد.

بنایی توضیح داد: در برنامه از یك كارشناس تغذیه به صورت ثابت بهره می‌بریم، زیرا تغذیه و وزن‌گیری مادران بسیار مهم است و می‌تواند بر سلامت جنین و زایمان راحت و طبیعی تاثیرگذار باشد.

وی بیان كرد: ما در مورد مشكلات شایع این دوران نیز صحبت كرده وبه مادران می‌گوییم كه اینگونه مشكلات بیماری نیستند و باید چه مراقبت‌هایی را برای این گونه موارد به كار برند.


او خاطرنشان كرد: هم‌چنین در مورد بیماری‌هایی این دوران مانند فشار خون، دیابت و ناراحتی‌های قلب و تاثیرات آن‌ها بر بارداری، همین طور دوران پیش از بارداری توضیح خواهیم داد و با متخصصان زنان و كارشناسان مامانی مشورت می‌كنیم.

این سردبیر برنامه یادآور شد: ما در مورد زایمان راحت و انواع آن برای جلوگیری از مرگ و میر نوزادان و این كه چرا سزارین در كشور افزایش یافته بحث و بررسی خواهیم كرد.

او ادامه داد: ما این مراقبت‌ها را تا دوران بعد از زایمان تا شش هفتگی نوزاد ادامه می‌دهیم و از شیردهی و مراقبت لازم سخن می‌گوییم.

وی توضیح داد: ما همچنین در بحث بهداشت روان به بررسی مسائل روحی و روانی مادران در آن دورا با كارشناسی روانشناس و روانپزشكان مربوطه خواهیم پرداخت.

بنایی در پایان گفت: در این برنامه گزارش نیز از مادران و مشكلات آنها خواهیم داشت و برای سوالات آنها ارتباط تلفنی نیز در برنامه وجود دارد.


عوامل برنامه شامل اكرم حسینی تهیه‌كننده، رقیه بنایی سردبیر، آرزو سعید كارشناس و مشاور برنامه و خانم چوبداری گوینده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha