دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 64611
سلامت نیوز : رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت اصفهان از افزایش کیفیت بنزین در ده روز گذشته خبر داد و گفت: دلیل اصلی آلودگی هوا، فعالیت صنایع عظیم در اطراف شهر است.

سلطان علی شجاعی در گفتگو با ایلنا، افزود: کیفیت بنزینی که پالایشگاه اصفهان در ده روز گذشته بین جایگاههای سوخت توزیع کرده عالی بوده و نشانه آن هم کاهش چشمگیر تبخیر این فراورده است.

وی با اشاره به وابستگی کیفیت بنزین تولیدی به واردات برخی مواد اولیه، تصریح کرد: این مواد، نقش موثری در سبک یا سنگین‌تر شدن بنزین تولید شده در پالایشگاه‌ها دارند با این حال خوشبختانه بنزینی که از ابتدای این ماه در اختیار پمپ بنزین‌ها قرار گرفته مشکل سنگینی و بی‌کیفیتی ندارد.

رییس انجمن صنفی جایگاههای سوخت اصفهان میزان تبخیر بنزین در پمپ بنزین‌ها را ۳۸ تا۴۰ لیتر در ۱۰ هزار لیتر اعلام کرد و ادامه داد: این عدد در ماههای گذشته بیش از ۸۵ در ۱۰ هزار لیتر بود که از مقایسه دو عدد می‌توان نتیجه گرفت کیفیت تا چه اندازه بهبود یافته است.

وی همچنین افزایش ۲۲ درصدی کارمزد حمل سوخت را موجب حل شدن مشکل کامیون داران و توزیع مناسب سوخت در بین جایگاههای سوخت اصفهان دانست و تصریح کرد: فقط در روزهای پایانی هر ماه که مردم برای مصرف سهمیه باقی مانده در کارتهای سوخت خود عجله بیشتری دارند، شلوغی و ازدحام در پمپ بنزین مشاهده می‌شود که این مشکل دو سه روز بیشتر طول نمی‌کشد.

شجاعی با اشاره به نقش سرمای هوا در کاهش تبخیر بنزین گفت: خوشبختانه بسیاری از انتقادهایی که پیش از این درباره کیفیت نامناسب بنزین مطرح کردم، اکنون وارد نیست و باید دلیل آلودگی هوا را در بخش‌های دیگری جستجو کرد.

وی یکی دیگر از راهکارهای افزایش کیفیت بنزین را عرضه بنزین یورو ۴ در بازار عنوان کرد و تاکید کرد: با وجود وعده‌هایی که درباره توزیع این نوع سوخت مطرح شده و آمادگی جایگاههای سوخت برای دریافت آن، هنوز بنزین یورو ۴ به اصفهان تحویل داده نشده، توزیع آن در تهران هم آزمایشی و موقتی بود، البته قرار است تا پایان سال، مشکلات عرضه گسترده این سوخت سبک برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha