سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 64616
سلامت نیوز : در این شماره قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه لوازم سفید رنگ موجود در خانه تان از دیوار گرفته تا حوله را تمیز کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ مبلمان:اگر می خواهید مبلمان و اثاثیه سفید رنگ خانه تان تمیز بماند و لک نشود از روکش های پارچه ای استفاده کنید.در صورت ریختن مایعات روی مبلمان از نشاسته ذرت، نمک یا لکه گیرهای شیمیایی بهره بگیرید.

حوله ها:اگر برای تمیزکردن حوله های سفید از موادی چون وایتکس استفاده می کنید ابتدا دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید تا بفهمید چه مقدار وایتکس را می توان در داخل لباسشویی ریخت.

ملحفه ها:ملحفه ها را یا به تنهایی یا با لباس هایی که رنگ روشن دارند بشویید. ملحفه ها را با استفاده از آب گرم و پودر شوینده بشویید و از ریختن مواد لکه گیر مثل وایتکس خودداری کنید. همچنین از لکه برهای پایه اکسیژن استفاده کنید تا ملحفه ها سفیدتر و روشن شود. توجه داشته باشید که زیاد خشک کردن ملحفه ها موجب خراب شدن بافت پارچه و زرد شدن آن می شود.

فرش و موکت:در ماه های سرد و برفی مقابل در حصیرهای خیسی پهن کنید و کفش هایتان را روی آن درآورید و بدین ترتیب مانع از کثیف شدن فرش و موکت شوید.در صورت ریختن مایعات روی فرش و موکت های سفید هر چه سریع تر اقدام به پاک کردن آن ها کنید نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. بدین منظور ابتدا آشغال های خشک را جمع و سپس با استفاده از یک حوله پارچه ای یا کاغذی آب را خشک کنید. حالا فرش را کمی مرطوب کنید و پارچه سفید تمیز دیگری را روی ناحیه کثیف شده بیندازید و فشار دهید تا فرش تمیز شود. در صورتی که منطقه کثیف شده وسیع است از خارج به داخل اقدام به پاک کردن فرش یا موکت کنید تا میزان کثیفی بیشتر نشود. اگر با انجام این کارها لکه فرش پاک نشد از یک حلال تمیزکننده فرش استفاده کنید. اما قبل از استفاده از حلال مطمئن شوید که آن نوع حلال مناسب قالی یا فرش شماست.

دیوارها:برای پاک کردن لک های روی دیوار ابتدا از ساده ترین روش یعنی مقداری آب و یک دستمال استفاده کنید. در صورتی که این روش کارساز نبود از مقداری مایع ظرفشویی بهره گیرید. در صورت برجا ماندن لکه ها می توانید از حلال های قوی تر استفاده کنید. اما امکان دارد این حلال ها علاوه بر پاک کردن لکه، موجب حل شدن رنگ دیوار شود.

رومیزی ها:درصورت کثیف شدن رومیزی هر چه سریع تر اقدام به تمیز کردن آن کنید. برای این کار از مقداری آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید اما اگر رومیزی تان قابل شست وشو است اقدام به شستن آن کنید.

گچ بری ها:برای تمیزکردن گچبری ها و حفظ حالت سفیدی گچ توصیه می کنیم از یک برس فلزی و محلولی تهیه شده از نصف فنجان وایتکس که با یک گالن آب رقیق شده است استفاده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha