سلامت نیوز : رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به فرصت 6 ماهه سرپرست وزارت بهداشت، گفت: وی نمی تواند در این مدت کار جدیدی انجام دهد اما باید بهترین شیوه مدیریت را در پیش بگیرد.

‌دکتراسدالله رجب در گفتگو با مهر افزود: ‌سرپرست جدید وزارت بهداشت، باید بهره گیری از دانش انجمنهای مختلف علمی را در اولویت برنامه های کاری خود قراردهد.

وی خاطرنشان کرد: دکتر طریقت باید ببنید در این 6 ماه فرصت و با این بودجه چطور می تواند برنامه های خود را پیش ببرد.

رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: ‌به طور طبیعی وی نمی تواند در فرصت باقی مانده کار جدیدی انجام دهد اما باید با استفاده از تمام ظرفیتها و فرصتهای موجود بهترین شیوه مدیریت را در پیش بگیرد.
 
وی اضافه کرد: ‌تامین تجهیزات پزشکی و نیازهای دارویی کشور بسیار مهم است اما مهمتر از آن آموزش، ‌پیشگیری و کنترل بیماریهایی نظیر دیابت است.
 
رئیس انجمن دیابت ایران ادامه داد:‌ اگر سرپرست وزارت بهداشت، بتواند با مشورت انجمنهای علمی ‌تخصصی، موضوع آموزش و پیشگیری را نهادینه کند به طور قطع نیاز به دارو کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
 
رجب با تاکید بر اینکه داروهای تولید داخلی بسیار با کیفیت و مرغوب هستند، گفت: اما نکته مهم این است که آموزش و پیشگیری در زمینه بیماریهای غیر واگیر بسیار مفیدتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha