سلامت نیوز : رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران با اشاره به خلاء تعامل بین پزشکان و آزمایشگاهیان کشور، اظهارداشت: اگر 50 سال دیگر هم این خلاء برطرف شود، باز هم خوب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمد وجگانی روز دوشنبه در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین که قرار است از 26 تا 29 دی ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار شود، افزود: برای اینکه جامعه پزشکی و آزمایشگاهی کشور به تعامل کامل برسند، هنوز در ابتدای راه هستیم اما مهم این است که این همراهی و همدلی در حال شکل گیری است.

وی از ضعف گفتمان میان پزشک و آزمایشگاه به عنوان این خلاء نام برد و گفت: این ضعف گفتمان باعث شده تا خیلی ازمواقع شاید آن انتظارات پزشک در برگه آزمایشگاه منعکس نشود و همین مسئله موجب می شود بعضی مواقع تعارضاتی در جواب آزمایشگاه بروز کند.

وجگانی، مشکل اصلی جامعه آزمایشگاهی کشور را نداشتن یک پروتکل علمی آموزشی دانست و افزود: متاسفانه در طول 20 سال اخیر، پروتکل علمی آموزشی جامع برای آزمایشگاههای کشور وجود نداشته است که از آن پیروی کنند.

وی با انتقاد از اینکه گروهی خودشان را متولیان صد درصد آزمایشگاههای کشور می دانند، اظهارداشت: این موضوع باعث آسیب به تشخیص آزمایشهای پزشکی شده است.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران با تاکید بر اینکه آزمایشگاههای تشخیصی کشور باید بر مبنای مستندات علمی روز جهان اداره و رتبه بندی شوند، افزود: حضور 8 متخصص رشته های مختلف آزمایشگاهی در آزمایشگاههای بیمارستانهای آموزشی کشور یک امر اجتناب ناپذیر است که متاسفانه ما از آن بی بهره ایم.

وجگانی بر ضرورت حضور متخصصین و اساتید رشته های مختلف آزمایشگاهی در این مراکز تاکید کرد و گفت: این آزمایشگاهها باید با اطلاعات روز دنیا اداره شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha