سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

بداقبالی وزیر آموزش و پرورش در زمستانش هم در حال ادامه پیدا کردن است و گویا بد اقبالی آقای وزیر قصد ندارد دست از سرش بردارد.

وزیر بد شانس !
سلامت نیوز :  پاییز امسال اگر برای هر کس روزهای خوبی بود برای فردی به نام حمیدرضا حاجی بابایی روزهای خوبی نبود. روزهایی که بداقبالی وزیر آموزش و پرورش در زمستانش هم در حال ادامه پیدا کردن است و گویا بد اقبالی آقای وزیر قصد ندارد دست از سرش بردارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ پاییز امسال پر بود از آتش سوزی مدرسه و تصادف. روزهایی که وزیر از هر سو مورد حمله قرار گرفت. هرچند که طی سال‌های گذشته آقای وزیر آنچنان گام بلند و مثبتی در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی کشور برنداشته است اما بدشانسی‌های به وجود آمده برای حاجی بابایی کافی بود تا کارنامه سپیدش تا آنجا که می‌تواند پر شود از دانش آموز سوخته و تصادفی.

بدشانسی اول: تصادف اتوبوس راهیان نور

یکی از بزرگ‌ترین بدشانسی‌های آقای وزیر طی پاییز گذشته تصادف اتوبوس راهیان نور بود. ۲۹ مهرماه سال جاری بود که ۲۶ دانش آموز دختر دبیرستانی در تصادف اتوبوس‌ راهیان نور کشته شدند. این اتوبوس به همراه مسافران دانش‌آموز خود از اهواز به سمت بروجن حرکت می‌کرد که در کیلومتر ۱۸۵ لردگان به دهدز، ناگهان دچار حادثه شد. در این حادثه علاوه بر تعداد کشته شدگان، ۲۳ نفر نیز مجروح شدند. روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی به« قانون» اعلام کرد، در این حادثه شاگرد راننده و یکی از مسئولان کاروان نیز کشته شده‌اند. راننده این اسکانیا نیز جزو مصدومان این حادثه بوده و به بیمارستان منتقل شده است. پس از این حادثه آقای حاجی بابایی به‌‌ همان سبک و سیاق خود وزیر به صراحت عنوان کرد که این موضوع ربطی به آموزش و پرورش ندارد و واکنش وی به عنوان عالی ترین مقام وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تنها محدود به صدور پیام تسلیت بود. با این وجود عده‌ای از نمایندگان مجلس پس از این حادثه تقاضای استعفای وزیر آموزش و پرورش و حتی متوقف کردن اردوی راهیان نور را کردند.

بدشانسی دوم: بازهم تصادف اتوبوس راهیان نور

اردوهای راهیان نور در سال جاری از بیخ و بن برای حاجی بابایی با بدشانسی همراه بود. درست ۲۰ روز بعد از حادثه اول یک اتوبوس دیگر راهیان نور هم در حوالی شاهرود دچار حادثه شد. در این حادثه، راننده و کمک راننده‌ای که در قسمت پایین اتوبوس مشغول استراحت بود در دم جان باخته و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند. در مورد این حادثه نیز با وجود آنکه نمایندگان وزیر را برای پاسخگویی به مجلس کشاندند اما پاسخ آنچنان مناسبی دریافت نشد.

بدشانسی سوم: آتش سوزی در مدرسه دخترانه شین آباد

یکی دیگر از بد‌ترین بدشانسی‌های آقای وزیر در سال جاری آتش سوزی در مدرسه دخترانه ابتدایی شین آباد بود. آتش سوزی که آقای وزیر را تا پای استیضاح هم پیش نبرد و با وجود گذشت یک ماه از این حادثه پس لرزه‌های آن هنوز هم ادامه دارد. ۱۵ آذرماه سال جاری بود که در پی نشت نفت از بخاری مدرسه و منفجر شدن آن ۳۴ تن از دانش آموزان کلاس چهارم مدرسه دخترانه انقلاب اسلامی شین آباد به شدت دچار آتش سوزی شوند. در ساعات ابتدایی این حادثه حال ۱۲ نفر از دانش آموزان وخیم گزارش شد. مدرسه ابتدایی دخترانه شین‌آباد دارای بافت قدیمی بوده که هنوز در آن برای گرم نگه داشتن کلاس‌های آموزشی از بخاری‌های نفتی استفاده می‌شود. با فوت دو تن از دانش آموزان مجروح شده در این حادثه رنگ و بوی دیگری به این حادثه داده شد. نمایندگان مجلس آقای وزیر را برای ادای توضیحات به مجلس فراخواندند و حاجی‌بابایی که خود سابقه نمایندگی داشت در صحن علنی حضور یافت و دلایلی را برای این آتش سوزی ارائه داد که موجبات انتقادات وسیع تری را فراهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت که این مدرسه سرایدار داشته و قبل از آغاز کلاس درس توسط سرایدار به داخل بخاری نفتی ساخت شرکت ارج نفت ریخته می‌شود ولی همزمان این نفت به اطراف بخاری نشت می‌کند، وقتی بخاری روشن می‌شود نفت اطراف بخاری نیز برافروخته می‌شود؛ هر چند که آموزش و پرورش آموزش‌های ضمن خدمت برای مسئولان و خدمه مدارس دارد ولی در روز حادثه به این مسائل توجهی نشده است. معلم کلاس حادثه دیده روحیه‌ای بسیار حساس دارد؛ به همین دلیل در حین این اتفاق فورا معلم کلاس مجاور را صدا می‌کند که این معلم به همراه سرایدار برای مهار آتش به کلاس محل حادثه وارد می‌شوند. شاید اگر قبل از اینکه اقدامی برای خارج کردن بخاری از کلاس انجام می‌شد دانش‌آموزان از کلاس تخلیه می‌شدند این اتفاق نمی‌افتاد. انداختن تقصیر آتش سوزی به گردن شرکت بخاری ارج و یا طفره رفتن از ارائه دلایل کافی موجب شد که نمایندگان از توضیحات آقای وزیر قانع نشوند و زمزمه‌های استیضاح وزیر در مجلس بپیچد. زمزمه‌هایی که حتی تا مرز جمع کردن امضا هم جلو رفت اما نهایی نشد. اما این روز‌ها حال دانش آموزان پیرانشهری آنچنان خوب نیست و خبر‌ها از لزوم اعزام آسیب دیدگان این سانحه به خارج از کشور حکایت می‌کند.

بدشانسی چهارم: حادثه باز هم در مدرسه

درست سه روز پس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد در یکی از مدارس شهرستان سلماس نیز حادثه دیگری رخ داد. از جمله آنکه بر اثر اتصال سیم کشی‌های این مدرسه ابتدایی آتش سوزی رخ داد. آتش سوزی که این بار در آن شانس با آقای وزیر همراه بود و تلفاتی نداشت.

بدشانسی پنجم: تصادف اتوبوس معلمان

اما بدبیاری‌های آقای وزیر فقط به دانش آموزان ختم نشد. معلمان هم که طی چند سال اخیر آنچنان دل خوشی از اقدامات آقای وزیر نداشتند از بخت و اقبال کوتاه حاجی بابایی بی‌بهره نماندند. ۲۱ آذرماه سال جاری بود که اتوبوس حامل معلمان در استان چهارمحال و بختیاری دچار سانحه شد و در ‌‌نهایت سه نفر از معلمان کشته و بیش از ۲۰ نفر نیز در پی این سانحه مجروح شدند.

بدشانسی ششم: آتش سوزی در مدرسه مشکین شهر

بدشانسی‌های آقای وزیر اما به پاییز ختم نشد و در زمستان سال جاری هم ادامه پیدا کرد. آنگونه که در همین هفته جاری یک آتش سوزی دیگر در مدرسه‌ای در روستای مازافا از توابع مشکین شهر رخ داد. آتش سوزی که با تلاش معلم و مدیر مدرسه آتش شعله کشیده از داخل بخاری مهار شد و در این حادثه براساس اعلام نظر کار‌شناسان آسیبی به کلاس درس وارد شده ولی براساس اعلام نظر اولیه صدمه‌ای به دانش آموزان وارد نشد.

بدشانسی هفتم: بازهم واژگونی اتوبوس معلمان

آقای وزیر روز گذشته هم روز خوبی نداشت. از جمله آنکه مینی‌بوس حامل معلمان خانم در ساعت پنج صبح در استان چهارمحال و بختیاری که از شهرکرد عازم شهر طاقانک بود، در ۱۵ کیلومتری این شهرک دچار حادثه شد. مینی‌بوس در جاده لغزنده و برفی به سمت راست جاده منحرف و به روی سقف واژگون شد. سه سرنشین خانم این مینی‌بوس مجروح شدند که توسط عوامل امدادی به بیمارستان شهرکرد منتقل شدند.

بدشانسی‌های آقای وزیر ادامه دارد؟

سوال اصلی اینجاست که آیا این روند بدشانسی‌های آقای وزیر آموزش و پرورش ادامه دارد و یا اینکه متوقف می‌شود؟ بد شانسی‌هایی که این روز‌ها آقای وزیر را به شدت کلافه کرده است. روزهای سخت حاجی بابایی هر روز سخت‌تر می‌شود و شاید آقای وزیر این روز‌ها پیش خود بگوید کاش وزارت را قبول نکرده بود و در مجلس مشغول نمایندگی بود که شاید روزهای بی‌سر و صدایی هم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha