سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 64622
سلامت نیوز : دانشمندان ایالات‌متحده با انجام آزمایش‌هایی متوجه شدند، بسیاری از محصولات شوینده تركیباتی دارند كه به‌شدت روی سلامت انسان تأثیر منفی می‌گذارند، در حالی كه ادعا می‌شود بسیاری از این محصولات بی‌خطر هستند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در درصد زیادی از آنها مواد شیمیایی و تركیباتی وجود دارد كه به‌خصوص برای كودكان عوارض زیادی به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ این تركیبات می‌توانند وارد معده شده یا از طریق تنفس به ریه‌ها راه پیدا كنند و همچنین ارتباط آنها با بیماری‌هایی مانند مشكلات بینایی و برخی سرطان‌ها به اثبات رسیده است. در بسیاری از موارد تركیبات سازنده محصولات شوینده به‌طور كامل روی بسته‌های آنها ثبت نمی‌شود و به این ترتیب نمی‌توان در مورد بی‌خطر بودن آنها اطلاع پیدا كرد.

برای مثال بسیاری از شوینده‌های سطوح و كف زمین حاوی متوكسی‌دیگلیكل هستند كه به جنین در حال رشد در رحم مادر آسیب وارد می‌كند. نمونه‌های دیگر هم هیدروبوتوكسی اتانول دارند كه از راه پوست جذب بدن شده و علاوه بر آزرده كردن چشم‌ها به سلول‌های قرمز خون آسیب وارد می‌كند. بسیاری از لكه‌برها هم تا 7درصد موادی دارند كه خواص سرطان‌زایی آنها به اثبات رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha