سلامت نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه سهم خودورهای تولید داخل در آلودگی هوای تهران حدود ۳۰ درصد است، گفت: متاسفانه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از خودروهای تولید داخل دارای استانداد یورو ۲ و یورو ۳ هستند.

محسن بیگلری در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: متاسفانه در زمینه استاندارد خودروهای داخلی مشکل داریم به طوری که این خودروها  از نظر آلایندگی هوا مناسب نیستند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۸۰ درصد از خودروهای تولید داخل دارای استاندارد یورو ۲ و یورو ۳ هستند، درباره عدم اجرای مناسب قانون ارتقای کیفیت خودور افزود: قطعا کمیسیون برای ارتقاء کیفیت خودروها و همچنین صنایع برنامه دارد اما با توجه به اینکه باید امکانات و تجهیزات مناسب فراهم شود فعلا برای اجرای دقیق آن با مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: البته قانون ارتقاء کیفیت خودور در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد اما فعلا نوبت به پیگیری این قانون در کمیسیون نرسیده است.

بیگلری به خودروهای دیزلی اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه سوخت این خودروها گازوئیل است آلاینده های معلق در هوا را افزایش خواهند داد و درصد زیادی از آلودگی هوا را به خود اختصاص می دهند.

وی درباره طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان نیز گفت: این طرح در کمیسیون رای آورده اما فعلا مسکوت مانده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان درباره سهم خودروهای تولید داخل در آلودگی هوای تهران خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به خودروهای تولید داخل است.

لازم به ذکر است، قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۵ خرداد همان سال به تأیید شورای نگهبان رسید؛ اما با وجو گذشت حدود دو سال ونیم از این قانون متاسفانه همچنان خودروهای تولید داخل کیفیت لازم را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha