افزایش سن زنان باردار، زمان طولانی دردهای زایمان، ترس مادران و كمبود امكانات پزشكی در هنگام زایمان طبیعی از عوامل بالارفتن آمار سزارین در كشور است.

دكتر ذنوبی، متخصص زنان و زایمان بالارفتن سن زنان باردار جامعه را عامل اصلی افزایش سزارین دانست و به باشگاه خبرنگاران گفت: علت گرایش پزشكان به علم سزارین زمان دقیق زایمان و اطمینان بیشتر از سلامتی مادر و كودك در طول عمل است.
وی افزود: نبود امكانات از قبیل نمایشگرهای وضعیت كودك در رحم مادر هنگام زایمان طبیعی یكی دیگر از عواملی است كه پزشكان را به سمت عمل های سزارین می كشاند.
این متخصص زنان و زایمان تصریح كرد: در كشورهای پیشرفته سعی بر كاهش دردهای زایمان طبیعی بااستفاده از داروهای بی حسی انجام می‌شود درحالی كه این شیوه در ایران در اكثر مراكز وجود ندارد.
وی خاطر نشان كرد: در كشور ما بیماران تمایل بیشتری به سزارین دارند چرا كه در طول زایمان طبیعی پزشك نمی تواند این اطمینان را به مادر دهد كه روند زایمان تا انتها طبیعی پیش می‌رود بنابراین مادر ترجیح می دهد مشكلات یكنوع زایمان را تحمل كند تا اینكه مجبور باشد درد زایمان طبیعی را بكشد.
دكتر ذنوبی تاكید كرد: برای پایین بردن آمار زایمان های سزارین باید مراكز آموزشی دوره بارداری افزایش یابد به صورتی كه مادرها شناخت مرحله به مرحله از زایمان داشته باشند وطریقه نفس كشیدن بین دردها و زمان زایمان را به خوبی بشناسند.
وی تغذیه مناسب و ورزش را در طول این دوران برای مناسب نگه داشتن وزن مادر و كودك در كاهش آمار سزارین مهم دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha