سلامت نیوز : مجید جدیدی دقایقی پیش در گفت‏وگو با فارس اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال 1385 سفری به استان سمنان داشتند که بسیار پرخیر و برکت بود و ثمرات شایان توجهی برای این استان داشت.

وی تصریح کرد: در این سفر، با تاسیس دو بیمارستان جدید در سمنان و دامغان موافقت شد و دولت نیز در سفرهای استانی خود بر اجرای این پروژه‏ها تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: بیمارستان «ولایت» که در دامغان احداث شده و امروز به دست رئیس جمهوری افتتاح می‏شود، قرار است جایگزین دو بیمارستان رضایی و 11 محرم این شهرستان شود.

جدیدی ادامه داد: بیمارستان «کوثر» سمنان نیز جایگزین بیمارستان‏های امداد سابق و فاطمیه فعلی در این شهر می‏شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی بیمارستان ولایت دامغان، 160 تخت‏خوابی بوده اما ظرفیت بهره‏برداری آن تا 180 تخت خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان همچنین اضافه کرد: ظرفیت اسمی بیمارستان کوثر سمنان نیز 220 تخت‏‏خواب است که پتانسیل بهره‏برداری 275 تخت را خواهد داشت.

جدیدی اضافه کرد: بیمارستان ولایت دامغان، بیمارستانی جنرال و عمومی خواهد بود و در آن، تمام بخش‏های مورد نیاز پیش‏بینی شده است و در آینده نزدیک مردم می‏توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان سمنان دارای بخش‏های داخلی و جراحی قلب است، گفت: بیمارستان آموزشی و درمانی امیرالمومنین(ع) شهر سمنان همچنان فعال خواهد ماند و در بخش‏های زنان و اطفال فعالیت می‏کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: در دامغان، تمام امور مربوط به دو بیمارستان قبلی به بیمارستان جدید منتقل می‏شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha