سلامت نیوز : محمدحسن طریقت‌منفرد ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی، صنعتی و درمانی استان سمنان که با حضور رییس جمهور و هیئت همراه در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: ارائه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی از نیازهای حیاتی جامعه است و همه وظیفه دارند در راستای حفاظت و صیانت حداکثری از امکانات موجود و استفاده بهینه از آنها بکوشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: خدمات‌رسانی بیشتر به مردم یکی از اولویت‌های اساسی است که در همین راستا، استان سمنان در مقایسه با کشور وضع خوبی دارد.

سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید استفاده‌ی بهینه از سرمایه‌های ملی موجود در بخش بهداشت و درمان داشته‌ باشیم و با حداکثر بهره‌وری، کیفیت ارائه‌ی خدمات را در این بخش به حد اعلا برسانیم.

طریقت‌‌منفرد کسب رضایت بیمار و ارائه‌ی خدمات تخصصی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کار در بخش بهداشت و درمان دانست و گفت اگر خدمات تخصصی خوبی به بیماران ارائه شود اما به آنها احترام نگذاریم، این سبب خواهد شد که رضایت بیماران از دست برود.

وی تصریح کرد: باید سعی شود با کسب رضایت حداکثری بیماران، این افراد در داخل استان خود معالجه شوند و از مراجعه به مراکز درمانی دیگر نظیر واحدهای بهداشتی و درمانی پایتخت خودداری کنند.

سرپرست وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد در استان سمنان باید شرایطی مهیا شود که علاوه بر درمان بیماران بومی این استان، از سایر استان‌ها به حتی کشورهای دیگر بتوانیم بیماران را جذب کرده و امکانات مدرن، جدید و فوق تخصصی که در این استان وجود دارد را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های شکوفایی استعداد پزشکان و پرسنل بخش بهداشت و درمان فراهم شود، گفت: باید به این قشر اختیار کار داده شود و سپس از آنها مسئولیت طلب کنیم.

وی تصریح کرد: خدمات کیفی در حوزه بهداشت و درمان ارائه نخواهد شد مگر اینکه کسانی که در خط مقدم این جبهه حضور دارند اختیار کار داشته باشند و بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند.

طریقت منفرد با اذعان به مشکلاتی که در اداره‌ی مراکز بهداشتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت یکی از مهم‌ترین مشکلات در نظام دولتی این است که کارکنان برای حفظ امکانات و تجهیزات موجود احساس تعلق ندارند و باید در بخش بهداشت و درمان با توجه به تجهیزات و امکانات گران‌قیمتی که وجود دارد این احساس تعلق ایجاد شود.

سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید به اینکه: مسئولیت سلامت مردم بدون شک با حاکمیت است، گفت: در عین حال باید از توان مردم نیز استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha