سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در دومین یادواره شهدای جامعه پزشکی تهران بزرگ افزود: این واحد درسی باید با حداکثر جذابیت برای دانشجویان تدریس شود تا استقبال آنها چشمگیر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: این واحد درسی در جنبه‌های بهداری دفاع مقدس و حماسه‌های پزشکان، پرستاران، امدادگران و برپایی بیمارستان‌های صحرایی نگارش خواهد شد.

ابوالقاسمی گفت: همچنین هر فردی که در دانشگاه علوم پزشکی جانباز است و خاطرات ثبت‌شدنی دارد می‌تواند به صورت کتاب، خاطرات خود را چاپ کند و دانشگاه از وی حمایت کرده و کتاب خاطرات را به شکل فراگیر در میان دانشجویان و اعضای هیئت علمی توزیع می‌کند.

ابوالقاسمی گفت: برای نهادینه کردن اخلاق حرفه‌ای در جامعه پزشکی فرصت مناسبی در اختیار داریم و شاید سال‌ها بگذرد و کسانی که در آینده این مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند حسرت بخورند که چرا در زمان خود از موقعیت ایجاد شده استفاده نکردم.

وی تصریح کرد: نهادینه کردن اخلاق حرفه‌ای یعنی مردم درست زندگی کنند، سبک زندگی‌ آنها تغییر کند و به حقوق اجتماعی یکدیگر احترام بگذارند و جامعه‌ای شبیه مدینه فاضله ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایجاد چنین شرایطی مستلزم این است که ما در معرض اسناد زندگی شهدا باشیم و به نسل بعدی منتقل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha