سلامت نیوز : گزارش مربوط به بیمارستان استافورد، در پی فوت بالغ بر 1200 نفر در شرایط نفرت انگیز در این بیمارستان، بر ضرورت بازنگری بر قوانین و مقررات در جهت اطمینان خاطر از کنار گذاشته شدن مدیران ناکارآمد و آموزش بهتر پرستاران و دستیاران بخش بهداشت و درمان تأکید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بنابر اظهارات جرمی هانت، وزیر بهداشت، وقایع رخ داده در بیمارستان استافورد و سریال ناکامی‌ها در سایر بیمارستانها، نشاندهنده «تکان دهنده‌ترین افشاگری های سازمان خدمات تأمین اجتماعی در تاریخچه آن است.»

بر اساس گزارش ساندی تلگراف، هانت عنوان کرده است که ۵ بیمارستان، از جمله استافورد، در سالهای اخیر ناکامی هایی را گزارش کرده‌اند که شایسته یک جامعه متمدن نیست.

بر اساس یک تحقیق و بررسی دوساله، مشخص شد که چگونه پرستاران و پزشکان از سوی مدیران تحت فشار بودند تا اهداف و مقاصد آنها را حتی به قیمت مرگ بیماران، تأمین کنند.

پزشکان باید تحت هر شرایطی، تمام بیماران را ظرف مدت چهار ساعت از واحد «تصادفات و اورژانس» مرخص می کردند. بیماران آسیب پذیر، تشنه، گرسنه و در ملحفه های کثیف رها می‌شدند.

پرستاران عنوان می‌کردند که اگر آنها مقاصد مدیران را برآورده نمی‌کردند، تنبیه می‌شدند و واحد «تصادفات و اورژانس» تعطیل می‌شد، و همه آنها کارشان را از دست می دادند.

این گزارش، شرح نکوهیده ایی از سیستم به شدت سیاسی شده در بخش بیمارستان ها می باشد. بر اساس این شرح و توضیح، شیوه حزب کارگر به شدت مورد انتقاد واقع می شود.

سردیوید نیکلسون، رئیس بخش اجرایی سازمان خدمات تأمین اجتماعی، از ماه سپتامبر سال 2006 با این هشدار روبه‌روست که شیوه اش در برخورد با قضیه رسوایی بیمارستان ها ابتدایی و حتی خطرناک است.

وی در تحقیقات عنوان کرده بود که ناکامی‌ها فقط مربوط به یک بیمارستان استافورد بوده و از این رو این رسوایی‌ها نتیجه ناکامی «سیستماتیک» سازمان خدمات تأمین اجتماعی نیست.

رسوایی بیمارستان استافورد درست زمانی رخ داد که مدیران تصمیم به کاهش چشمگیر هزینه ها کردند، درحالی که دستیاران تعلیم ندیده و ثبت نام نکرده را جایگزین پرستاران مجرب کردند. شمار این تعداد افراد در سال ای اخیر در سازمان خدمات تأمین اجتماعی رو به افزایش بوده است.

پژوهش و تحقیقات ما نشان می‌دهد که در پی وقوع این اتفاقات، هیچ یک از مدیران تنبیه نشدند. به جز جن هری، مدیر پرستاران بیمارستان، که از بخش ثبت پرستاران تعلیق شده و بعد از آن بازنشسته شد.

لین هیل توت، رئیس «هیئت امنای مؤسسین بیمارستانهای مید استافوردشایر» عنوان می‌کند: «متأسفانه ما نمی توانیم گذشته را برگردانیم و صدمه ای که برخی از بیماران یا اقوامشان به دلیل مراقبت بد و نامناسب متحمل شده‌اند را جبران کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha