سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اساس سلامت بر عدالت، کیفیت و کارآمدی استوار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد در دیدار مدیران نظام سلامت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با رییس جمهور اظهار داشت: در عرصه سلامت هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید در سه زمینه عدالت، کیفیت و کارآمدی کارهای زیادی انجام دهیم.

وی افزود: در بحث عدالت باید سهم پرداخت خدمات از جیب مردم کاهش یابد، زیرا بیماری خبر نمی‌کند ولی وقتی به سراغ فردی آمد دیگر آن فرد نباید در زمینه دریافت خدمت درمانی دغدغه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: مساله بعد در این حوزه که هنوز حل نشده است مشارکت آحاد مردم در هزینه‌های بهداشت و درمان است بر مبنای پرداخت در حد توان و دریافت خدمت در حد نیاز.

دکتر طریقت منفرد گفت: در بحث کیفیت نیز رعایت کرامت انسانی بر مبنای (لیس علی المریض حرج) باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: رعایت استانداردها از قبیل توجه به گایدلاین ها (راهنماهای بالینی) نیز که آغاز شده و باید تدوین و اجرای آنها کامل شود، مورد توجه است.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در بخش کارآمدی نیز باید از امکانات نظام و اعتبارات و تجهیزات و هزینه های بخش سلامت حداکثر بهره وری را داشته باشیم که جای کار زیادی دارد.

وی افزود: بستر همه این برنامه ها قانون مترقی برنامه پنجم توسعه کشور است که باید به سرعت اجرایی شود.

وی با اعلام اینکه 80 درصد امکانات درمانی کشور عمومی است، گفت: باید به این نکته توجه کرد که هم اکنون ظرفیت این امکانات بیشتر از علمکردشان است.

دکتر طریقت با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد شروع تحول در این مسیر خواهیم بود، بیان داشت: روند رجوع بیماران به بخش خصوصی که ظرفیت کمی دارند ولی با تقاضاهای زیادی روبرو هستند باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی گفت: در این شرایط تنها بهره وری است که ما را نجات می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha