سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: نزدیک شدن تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و خصوصی زمینه رقابت این بخش‌ها با یکدیگر را فراهم می کند تا بیماران از مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ابوالقاسمی نماینده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نشست مدیران نظام سلامت با رییس جمهور که عصر دوشنبه 18 دیماه برگزار شد، دستاوردهای کسب شده در بخش سلامت را بیش از حد تصور برشمرد.

وی در سخنان خود با اشاره به 12 برابر شدن بودجه سازمانی بخش سلامت از سال 85 تاکنون خاطرنشان کرد: دستاوردهای کسب شده در بخش سلامت و بهداشت و درمان بیش از حد تصور است و موفقیت‌های خوبی نیز در زمینه فاکتور 7 داشتیم.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت دکتر احمدی‌نژاد به خوبی به موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها پرداخت در حالی که سال‌های متمادی عده‌ای فقط شعار دادند و از کنار آن عبور کردند.

دکتر ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به وجود تفاوت بسیار زیاد بین تعرفه های درمانی بخش دولتی و خصوصی افزود: هم اکنون تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و خصوصی به میزان پنج برابر با هم تفاوت دارند درحالی که باید به هم نزدیک باشند. هیچ کجای دنیا تفاوت تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و خصوصی تا این اندازه متفاوت نیست.

رئیس دانشگاه در سخنان خود تاکید کرد: نزدیک شدن تعرفه های درمانی بخش دولتی و خصوصی زمینه رقابت این بخش ها با یکدیگر را فراهم می کند تا بیماران از مزایای آن بهره مند شوند.

وی یادآور شد: طبق گزارش مرکز آمار ایران، آثار تورم در بخش سلامت 5 تا 10 درصد بیش از سایر بخشهاست ، بنابراین نزدیک سازی تعرفه‌های درمان بخش دولتی و خصوصی بیش از پیش ضروری است.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به تعداد نیروی انسانی تربیت شده در نظام سلامت اظهار داشت: این نیروها باید در اختیار کشورهای همسایه نیز قرار گیرند زیرا اکنون سالانه سه هزار متخصص تربیت می کنیم که بخشی از آنها را می توانیم به کشورهایی چون عراق و افغانستان بفرستیم.

وی تاکید کرد: باید یک قانون الزام آور برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین شود تا امکان مداخلات آموزشی برای تربیت متخصصان و فرستادن سفیران سلامتی به کشورهای دیگر فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار شد: افزایش حمایت دولت از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضروری است

میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در مراسم دیدار با ریاست جمهوری ضمن اعلام آمادگی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای اجرای اولویت‌های بهداشت و درمان به گستردگی کاری روسای دانشگاه‌ها، گستردگی پاسخگویی و مسئولیت پذیری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

وی در ادامه سخنانش در این مراسم ضمن اشاره به شرایط ویژه حاکم بر کشور خواستار افزایش حمایت جدی تر دولت از مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی شد.

این گزارش می‌افزاید: دکتر سیدجلیل میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین بخش‌هایی از میثاق‌ نامه‌ای را که از سوی روسای دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده بود در این نشست قرائت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha