سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 64675

سلامت نیوز : کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ داروی اعصاب و روانی اعتیادآور نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ الهه کرمی با بیان این مطلب اظهار داشت: در هر جامعه‌ای برخی اعتقادات و باورهای غلط وجود دارد که هیچ مبنای علمی، عقلی و یا مذهبی ندارند و معمولا افراد با سطوح پایین‌تر تحصیلات کمتر به آن عقیده دارند.

وی افزود: این باورها و اعتقادات در هر زمینه‌ای زیاد است و بیماری‌های اعصاب و روان نیز از این امر مستثنی نیستند بنابراین مهمترین چالش پیش رو در برابر سلامت روانی جامعه، آگاه نبودن و اطلاعات کم مردم درباره اختلالات روانپزشکی است. این مهم نیازمند آموزش عمومی مردم و تغییر نگرش آنان نسبت به این مسئله است.

این کارشناس تصریح کرد: یک باور غلط درخصوص مصرف داروهای اعصاب و روان وجود دارد، به طوری که اغلب افراد فکر می کنند اگر برای کسی داروی اعصاب و روان تجویز شود، تا آخر عمر باید آنرا مصرف کند و یا اینکه داروهای اعصاب و روان اعتیادآوراست.

کرمی خاطرنشان کرد: متاسفانه این تصور غلط موجب شده که اگر پزشک برای فردی که نیاز به داروهای اعصاب و روان دارد، تجویز کند او از خوردن دارو خودداری کرده یا آن را نامرتب مصرف کند و یا زودتر از موقع و طول درمانی که پزشک توصیه کرده، دارو را قطع کند.

وی ابراز داشت: به هرحال تداوم باورهای غیرصحیح در این زمینه می تواند عوارض زیادی برای فرد داشته باشد، چرا که هیچ فردی از بیماری اعصاب و روان مصون نیست، اگرچه نداند یا باور نکند و هیچ داروی اعصاب و روان اعتیادآور نیست مگر داروهای خواب آور، آن هم اگر زیر نظر پزشک مصرف نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha