سلامت نیوز : مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 150 بیمارستان کشور توسط تیم ارزیاب مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حمید رواقی، با اشاره به خود ارزیابی 800 بیمارستان در کشور گفت: 150 بیمارستان توسط تیم ارزیاب کشور که متشکل از 70 نفر ارزیاب است طی یک یا دو روز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: دومین جشنواره حاکمیت بالینی کشور پیرو استقرار برنامه در کشور طی روزهای 7 و 8 بهمن ماه برگزار می شود و امسال بر اساس استانداردها مصادیق ارزیابی را به بیمارستان های کشور ابلاغ کردیم.

دکتر رواقی تصریح کرد: امسال علاوه بر این که نسبت به سال گذشته استانداردهای مشخص‌تری داشتیم ارزایابان نیز آموزش دیدند و توانستیم توسط تیم ارزیاب آموزش دیده، بیمارستان‌های کشور را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: در این ارزیابی علاوه بر مستندات، روندها و فرآیندها نیز مشاهده می‌شود و با افراد بیمارستانی مصاحبه می‌شود و 60 بیمارستان منتخب جایزه خواهند گرفت اهدای جوایز باعث می شود تا حاکمیت بالینی بتواند بهتر در کشور اجرایی شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی با بیان این که حاکمیت بالینی به بحث اعتبار بخشی بیمارستانی متصل خواهد شد، گفت: با اجرای این برنامه بیمارستان‌ها دارای یک زبان مشترک می شوند و زبان مشترک حاکمیت بالینی این را می‌گوید که استاندارد کار کنید و این استانداردها را با هم مقایسه کنید.

وی خاطرنشان کرد: درجشنواره امسال اداره سلامت روان و اداره کل آزمایشگاه ها نیز شرکت می کنند و استانداردهای آنها نیز در ارزیابی‌ها تأثیر گذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha