سلامت نیوز : رئیس انجمن جراحان ارتوپدی با اشاره به اینکه عمده‌ پروتز‌های ارتوپدی وارداتی هستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی تجهیزات پزشکی در اولویت‌های 5 و برخی در اولویت 8 قرار گرفته‌اند و این از نظر جامعه پزشکی چندان منطقی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سید تقی نوربخش عضو شورای عالی نظام پزشکی همچنین اظهار کرد: اگر امنیت، دارو و غذا را سه اولویت اول همه دولت‌ها بدانیم، طبیعتا اهمیت تامین تجهیزات پزشکی نیز کمتر از تامین دارو نیست و مصلحت و منفعت مردم ایجاب می‌کند که این موضوع در کلیه سیاستگذاری‌ها رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه برخی تجهیزات پزشکی چندبرابر شده است، اظهار داشت: هزینه ارزی که باید صرف دارو و تجهیزات پزشکی شود چیزی در حدود 2.5 میلیارد دلار است که حدود 150 میلیون دلار آن مربوط به تجهیزات پزشکی است و انتظار جامعه پزشکی آن است که اولویت‌بندی‌های ارزی به نفع درمان مردم اصلاح شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: وقتی یک پروتز یا پیچ ارتوپدی برای یک بیمار استفاده می‌شود بدون شک ضرورت آن کمتر از دارویی نیست که برای آن بیمار نسخه شده است. ولی متاسفانه این موضوع در سیاستهای ارزی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

نوربخش با شاره به اینکه عمده‌ پروتز‌های ارتوپدی وارداتی هستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی تجهیزات پزشکی در اولویت‌های 5 و برخی در اولویت 8 قرار گرفته‌اند و این مطلوب جامعه پزشکی چندان نیست چرا که تغییرات نرخ ارز موجب بالا رفتن قیمت پروتزهای ارتوپدی و هزینه‌های درمان ناشی از آن برای بیماران شده است.

وی افزود: نکته قابل توجه آن است که بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها توسط شرکتهای بیمه پوشش داده نمی‌شود و طبیعتا این افزایش هزینه مستقیما به بیمار انتقال پیدا می‌کند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی همچنین خواستار شد که نظرات کارشناسی شده انجمن‌های علمی پزشکی در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی مدنظر قرارگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha