چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6469

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم پزشک خانواده یکی ‌از وظایف دولت و وزارت بهداشت است که در قانون برنامه چهارم به آن پرداخته شده تا هر خانواده ایرانی یک پزشک مسئول سلامت و مورد اعتماد داشته باشد.

اجرای طرح پزشک خانواده از وظایف دولت است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، امیدوار رضایی در حاشیه همایش بزرگداشت جایگاه پزشک خانواده که صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: دولت برای جوابگویی به ‌نیازهای سلامت مردم راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده ندارد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با افزایش بی‌ رویه هزینه‌های سلامت و افزایش فشار ناشی از هزینه‌های سلامت بر مردم، باید طرح پزشک خانواده اجرایی شود.

به گفته رضایی؛ وضعیت پزشکان در موضوع پزشک خانواده محور اصلی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر اینکه پزشکان عمومی باید برای این کار دوره بینند، خواستار بازآموزی پزشکان شد و افزود: رفع مشکلات رفاهی همچون مسکن، از دیگر اقداماتی است که باید به طور جدی به آن توجه شود.

وی تصریح ‌کرد: ارایه امکانات لازم و در شان پزشکان، سبب‌ افزایش رضایت ‌مندی پزشکان عمومی و پیشرفت کیفیت درمان و همچنین افزایش رضایت ‌مندی مردم خواهد شد.

رضایی با تاکید بر اینکه بیماران بی ‌بضاعت باید به ‌صورت رایگان در مراکز درمانی ‌و بیمارستانها خدمات دریافت کنند، گفت: بر اساس تاکید مقام‌ معظم رهبری، بیمار به غیر از درد بیماری خود، نباید درد دیگری متحمل شود و بیمارانی که دچار مشکلات مالی هستند باید تحت حمایت دولت قرار گیرند.

به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، برای اجرایی ‌شدن این طرح باید دولت و کمیسیون بهداشت مجلس همکاری کنند.

رضایی افزود: طرح پزشک خانواده باید با همدلی وهماهنگی پیش برود و به‌ تدریج در شهرها از مراکز دولتی آغاز و سپس در سایر بخش ‌ها دنبال شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha