سلامت نیوز : جمعی از بیماران نیازمند به آمپول ایلوپروست (iloprost)، از کمبود این دارو در داروخانه‌های استان آذربایجان شرقی گلایه‌مندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این دارو در داروخانه‌هایی همچون داروخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هلال احمر تبریز و بیمارستان شهید قاضی تبریز یافت نشده است.

حسن آقاجانی، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به این موضوع به خبرنگار ایسنا گفت: این دارو و حدود چهار قلم داروی دیگر وارداتی هستند که در روزهای اخیر در کل کشور کم شده‌اند.

وی اظهار کرد: معاونت غذا و داروی استان با جدیت تمام پیگیر ورود این داروها به استان است و در اسرع وقت به محض ورود داروها به کشور، آنها را به دست بیماران استان می‌رساند.

آقاجانی افزود: بهتر است این بیماران فعلا به پزشک خود مراجعه کنند تا در صورت وجود داروی جایگزین، داروی دیگری را برای آنها تجویز کند در غیر این صورت چاره‌ای جز منتظر ماندن برای ورود دارو نیست. به جز حدود چهار قلم دارو، سایر داروها به میزان کافی در استان وجود دارد.

آقاجانی از بیماران خواست برای تامین دارو به تهران مراجعه نکرده و با تماس با این معاونت با شماره تماس

4422462-0411 مشکل خود را مطرح کنند چرا که در صورت نیافتن دارو در استان، نسخه بیمار با امکانی که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز وجود دارد به تهران فکس شده و ظرف 48 ساعت داروی مورد نیاز آنها ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha