سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان با اشاره به ملاقات اخیر برخی دست‌اندرکاران دارویی با مسوولان مربوطه و طرح مسایل و مشکلات داروسازان کشور، از سود پایین دارو در کشور انتقاد کرد و گفت: سود پایین دارو، کفاف هزینه‌های متعدد دارویی را نمی‌دهد.

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: اصولا سود دارو در کشور کفاف هزینه‌های متعدد توزیع علمی آن را نمی‌دهد.

وی افزود: سود حدود 15 درصدی برای دارو در کشور در نظر گرفته شده است. این درحالیست که دارو کالایی استراتژیک است، با سلامت مردم ارتباط دارد و نگهداری و توزیع آن به ویژه اگر با خدمات دارویی همراه باشد، هزینه می‌برد.

رییس انجمن داروسازان گفت: این 15 درصد سود، کفاف هزینه‌های دارویی را نمی‌دهد و داروخانه‌ها را به بیراهه می‌کشاند. این مشکل را در جلسه اخیر خود با مسوولان مربوطه مطرح کرده‌ایم و مکاتبات لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها که جامعه داروسازان را جزو شورای اصناف و نظام صنفی می‌خوانند، گفت: متاسفانه مسوولان وزارت دارایی اصرار دارند که جامعه داروسازان جزو نظام صنفی هستند؛ این درحالیست که ما خود نظام صنفی مجزا از اصناف داریم و شامل نظام پزشکی هستیم. نسبت به این موضوع مکاتبات زیادی کرده‌ایم و سازمان نظام پزشکی نیز از ما حمایت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha