سلامت نیوز :  علیرضا حقیقت سه‌شنبه‌شب در کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان، اظهار کرد: اقدامات لازم از طریق وزارت بهداشت و سازمان سلامت کشور به منظور ارائه داروهای سلامت محور در کشور انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته در چند مرحله اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است، افزود: از ابتدای آذر ماه سال‌جاری بر خرید همه کالاهای سلامت محور نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد.

*مقابله با عرضه کالاهای فاقد کد رهگیری

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه سال‌جاری با عرضه کالاهایی که فاقد کد رهگیری باشد، مقابله می‌شود، افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی از اطلاع‌رسانی‌های لازم در سطح داروخانه‌ها در استان زنجان خبر داد و گفت: در چهار نوبت این اطلاع‌رسانی‌ها انجام شده است.

*کالاهای بدون برچسب اصالت به مراکز عرضه وارد نمی‌شود

حقیقت با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم در بین اصناف استان انجام شده است، افزود: کالاهای بدون برچسب اصالت به مراکز عرضه وارد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه مکمل‌های دارویی و غذایی بدون برچسب اصالت در ماه‌های مرداد و شهریور ماه سال‌جاری عودت داده شده است، افزود: در این زمینه برخوردهای لازم انجام می‌شود.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هیچ مکمل دارویی و غذایی فاقد این برچسب مجاز به عرضه نیست، افزود: داروهای وارداتی نیز باید دارای برچسب اصالت باشد.

وی با اشاره به اینکه برچسب کالاهای سلامت محور از سایر کالاها متمایز است، افزود: الصاق برچسب شبنم از اول تیرماه سال‌جاری برای این کالاها متوقف شده و برچسب سلامت ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha