سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از اقدامات انجام شده برای افزایش سرانه پرداختی به پزشکان خانواده خبر داد.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به تاکید ریاست جمهوری و پیگیری سرپرست جدید وزارت بهداشت برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: امیدواریم با برخی تغییراتی که در برنامه ایجاد می‌کنیم، سرعت پیشرفت آن را افزایش دهیم.

شریعتی افزایش سرانه پرداختی به پزشکان خانواده را از جمله اقدامات در دست انجام در برنامه پزشک خانواده عنوان کرد و گفت: تاکید برنامه پزشک خانواده همچنان بر مصرف بهینه خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیکی و همچنین پرداخت بیشتر به خدمات منابع انسانی خواهد بود. بر این اساس تلاش می‌شود مصرف دارو و خدمات پاراکلینیکی بهینه شود و منابع صرف پرداخت به ارایه دهندگان خدمات (پزشکان خانواده و تیم سلامت) شود.

وی گفت: ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده بر اساس مصوبه دولت این اختیار را دارد که در صورت نیاز دستورالعمل این برنامه را اصلاح و تکمیل کند. تاکنون نیز هر جا دستورالعمل مربوطه به موانع برخورده و نیاز به اصلاح داشته این کار را انجام داده و همچنان هم ادامه خواهد داد.

شریعتی ابراز امیدواری کرد که به دنبال تاکید رییس جمهور بر اجرای برنامه پزشک خانواده و پیگیری‌های سرپرست وزارت بهداشت، منابع مورد نیاز برای توسعه برنامه پزشک خانواده به حد کفایت تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha