چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 64717

سلامت نیوز : پزشکان در یک آزمایش جدید موفق به شناسایی عامل احتمالی سقط جنین‌های مکرر شده‌اند که این یافته در آینده به تولید داروهای جدید برای پیشگیری از این مشکل کمک خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داد زنانی که سه بار یا بیشتر جنین خود را سقط می‌کنند، در سلولهای بافت رحم خود دارای سطح بالای مولکولی موسوم به IL-33 هستند.

پزشکان امیدوارند در آینده دارویی تولید کنند که این پروتئین را مورد هدف قرار دهد و در نتیجه زنان بارداری که در معرض سقط جنین هستند از این دارو استفاده کنند.

این متخصصان می‌گویند: درواقع مولکول نامبرده کنترل می‌کند که رحم، جنین را بپذیرد اما در زنانی که سابقه سقط‌ جنین‌های مکرر را دارند این مولکول 10 روز بیشتر نیز ترشح می‌شود و افزایش مقدار آن در رحم خطر سقط جنین را تشدید می‌کند. در این زنان در واقع فرآیند پذیرفته شدن جنین توسط رحم به طور مناسب کنترل نمی‌شود.

دکتر «مادهوری ساکلر» متخصص کالج سلطنتی لندن در این مطالعه متذکر شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در زنانی که سابقه سقط جنین‌های مکرر دارند، مکانیزم‌هایی که روند لانه گزینی و حمایت جنین در رحم را کنترل می‌کنند به درستی عمل نمی‌کنند.

جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله «پلوس وان» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha