سلامت نیوز : مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشکیل 428 پرونده تخلف در 9 ماهه سال جاری در بخش درمان، دارو، بهداشت و دامپزشکی در این استان خبر داد.

ایرج عزیزی در گفت و گو با (ایسنا) ، افزود: از این تعداد 278 پرونده مختومه شده و 150 پرونده نیز در حال بررسی است.

عزیزی، مبالغ محکومیت در نظر گرفته شده برای این پرونده‌ها را 121 میلیون و 290 هزار تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین شکایت‌ها در این حوزه مربوط به بخش درمان است، ادامه داد:‌ حوزه‌های جراحی، ارتوپدی و زنان و زایمان از جمله حوزه‌هایی است که بیشترین شکایت‌ها را داشته‌اند.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مقرر شد که کارگروه نظارتی ویژه‌ای با حضور شعب تعزیرات حکومتی و نماینده دانشگاه علوم پزشکی در معاونت های مختلف این دانشگاه به مدت یک هفته مستقر شود.

وی افزود: این اقدام در راستای رسیدگی به شکایت خصوصی بیماران و خانواده‌های آنها و از طرف دیگر داشتن نظارت ویژه بر ارائه خدمات دارویی و درمانی به بیماران انجام می‌گیرد.

عزیزی ادامه داد: شهروندان می‌توانند به صورت دایمی نیز در خصوص طرح شکایت‌های خود در خصوص بخش درمان، دارو و بهداشت به اداره کل تعزیرات و شعب آن در سطح استان مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل تعزیرات استان کرمانشاه، در صورت دریافت وجه زیر میزی از بیماران و عدم جلب رضایت بیماران، با پزشک متخلف به شدت برخورد خواهد شد، به صورتی که پروانه نظام پزشکی آنها لغو گشته و اجازه فعالیت در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به آنها داده نخواهد شد.

به گفته‌ی عزیزی بر مبنای اختیاراتی که قانونگذار به سازمان تعزیرات حکومتی داده، این سازمان می‌تواند با دریافت اطلاعات و اخبار مردمی و مشاهدات عینی تشکیل پرونده داده و با شخص متخلف برخورد کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: هم‌چنین مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف این موارد را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha