یك پزشك و متخصص طب گیاهی همدان گفت: جایگاه علمی داروهای گیاهی با تحقیقات، آنالیز و پژوهش‌های گسترده در خصوص این گیاهان نهادینه می‌شود.

سید "امیرحسین خسروی" یكی از نوادگان شادروان سید "خسرو خسروی" از طبیبان گیاهی قدیمی همدان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:
تحقیقات علمی روی هریك از داروهای گیاهی موجب بهره‌برداری بهینه از این مخزن ارزشمند طبیعی می‌شود.

وی كه در غرفه "حكیم‌خانه" نمایشگاه مفاخر و مشاهیر همدان به طبابت مشغول است ، افزود: تحقیقات علمی وزارت بهداشت و درمان و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت صاحبنظران و افراد دارای صلاحیت علمی و عملی بسیاری از موانع موجود را برطرف می‌كند.

وی اظهار داشت: باتوجه به وجود منابع غنی داروهای گیاهی ایران و به خصوص استان همدان در زمینه استفاده‌های كاربردی از این داروها در جهان بسیار عقب است.

خسروی بیان كرد: داروهای گیاهی در صورت تجویز ار سوی افراد با صلاحیت دارای عوارض بسیار اندك در برابر داروهای شیمیایی هستند.

وی همچنین گفت: تالیف‌های خطی از "میرزا علی‌خان همدانی"، " یوسفی"، "طب اكبر"، "طب سنتی سینا" "گیاهان دارویی" و كتاب "قانون" بوعلی سینا و همچنین تجربه عملی پشتوانه علمی طبیبان سنتی استان است.

وی اظهار داشت: در این غرفه داروهای گیاهی افزون بر معرفی و نمایش برای بیماران تجویزهای پزشكی انجام می‌شود.

خانواده خسروی بیش از ‪ ۱۳۰‬سال سابقه طبابت سنتی و گیاهی در همدان دارند.

این نمایشگاه از یكشنبه گذشته در محل آرامگاه بوعلی سینای همدان در آستانه برگزاری همایش پاسداشت حكیم هزاره‌ها به مدت یك هفته بر پا است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha