سلامت نیوز : معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آمارهای رسمی کشور، سالانه بیش از 890 هزار عقد در کشور ثبت می‌شود که ازاین تعداد بیش از 820 هزار زوج آموزش‌های هنگام ازدواج را فرا می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد اسلامی در حاشیه دوره آموزشی نحوه پایش کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج در کرمان افزود: بر اساس اطلاعات موجود 93 درصد زوج‌ها آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و هفت درصد از این آموزش‌ها بهره‌مند نمی‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مناطق محروم کشور مربی مرد کم داریم، مراجعه کنندگان برای فراگیری آموزش‌های هنگام ازدواج در این مناطق خانم‌ها هستند.

دکتر اسلامی ادامه داد: با انجام برنامه های وزارت بهداشت و تامین نیروی مرد در این مناطق به طور قطع این آمارها به 98 درصد می رسد.

وی گفت: در حال حاضر 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور در 400 مرکز بهداشت آموزش های هنگام ازدواج را به زوجین ارائه می دهند.

معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به انجام بازنگری سرفصل های آموزشی زوجین گفت: در این بازنگری نیاز زوجین شناسایی و با همکاری متخصصان رشته های مختلف و منطبق با چارچوب های مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی این بسته‌های آموزشی تغییر کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا پیش نویس‌هایی تهیه شده و قرار است به صورت آزمایشی و با مشارکت نهاد خانواده ریاست جمهوری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha