اگر به توصیه پزشک آلپرازولام مصرف می کنید بهتر است با این دارو آشنایی بیشتری داشته باشید. در این مقاله سعی شده است تا این دارو به صورت همه جانبه بررسی شود.

هر چیزی که درباره آلپرازولام لازم است بدانید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، آلپرازولام برای درمان اختلالات اضطرابی و پانیک استفاده می شود. این دارو به دسته ای از داروها به نام بنزودیازپین ها تعلق دارد که بر روی مغز و اعصاب (سیستم عصبی مرکزی) اثر می کنند و اثر آرام بخشی دارند. با افزایش اثرات یک ماده شیمیایی طبیعی خاص در بدن عمل می کند.

داروی آلپرازولام برای درمان چه بیماری است؟

آلپرازولام برای درمان اختلالات اضطرابی و اختلال هراس (حملات ناگهانی و غیر منتظره ترس شدید و نگرانی در مورد این حملات) استفاده می شود. آلپرازولام در دسته ای از داروها به نام بنزودیازپین ها قرار دارد. با کاهش هیجان غیر طبیعی در مغز عمل می کند.

بیشتر بدانید : آیا آلپرازولام دارویی اعتیاد آور است؟

آیا آلپرازولام یک قرص خواب آور است؟

بله، قرص آلپرازولام 0.25 میلی گرم باعث خواب آلودگی می شود. آرام بخش (خواب آلودگی) یکی از عوارض جانبی بسیار شایع قرص آلپرازولام 0.25 میلی گرم است.

آیا آلپرازولام باعث از دست دادن حافظه می شود؟

آلپرازولام به عنوان یک داروی ضد اضطراب برای اختلال اضطراب فراگیر استفاده می شود و گزارش شده است که باعث آرامبخشی و فراموشی آنتروگراد می شود.

آیا آلپرازولام باعث افزایش وزن می شود؟

سوء مصرف مداوم آلپرازولام (زاناکس) می تواند باعث افزایش وزن و کاهش وزن شود. گاهی اوقات افرادی که از زاناکس استفاده می کنند انرژی خروجی خود را کاهش می دهند و بیشتر می خوابند که می تواند باعث افزایش وزن شود. برعکس، برخی از افراد به طور کامل اشتهای خود را از دست می دهند. این می تواند در عوض باعث کاهش وزن شدید شود.

یک روانپزشک با بیان اینکه:« تمام داروهای بنزودیازپینی اعتیاد آور هستند و مصرف این داروها حداکثر تا دو هفته مجاز است.» تاکید کرد:« در مواردی که مصرف دارو بیش از حد مجاز و در مدت زمان طولانی باشد، می تواند فراموشی های جدی به بار آورد که حتی غیرقابل برگشت است.»

نحوه استفاده خوراکی آلپرازولام

قبل از شروع مصرف آلپرازولام و هر بار مصرف مجدد، راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروساز را بخوانید. اگر سوالی دارید، از پزشک خود بپرسید.

این دارو را طبق دستور پزشک از طریق خوراکی مصرف کنید. دوز بر اساس وضعیت پزشکی، سن، و پاسخ به درمان است. دوز شما ممکن است به تدریج افزایش یابد تا زمانی که دارو به خوبی شروع به کار کند. دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید تا خطر عوارض جانبی کاهش یابد.

اگرچه این دارو به بسیاری از افراد کمک می کند، اما گاهی اوقات ممکن است باعث اعتیاد شود. در صورت داشتن اختلال مصرف مواد (مانند مصرف بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر/الکل)، این خطر ممکن است بیشتر باشد. این دارو را دقیقاً همانطور که برای کاهش خطر اعتیاد تجویز شده است مصرف کنید. از دکتر یا داروساز خود برای جزئیات بیشتر بپرسید.

دلایل تجویز آلپرازولام توسط پزشک و عوراض احتمالی آن

دکتر سید مظفر روحانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز درباره عوارض مصرف خودسرانه قرص های آلپرازولام برای داشتن خواب راحت گفت:« آلپرازولام که نام تجاری آن زاناکس است قرص های نیم میلی گرمی و یک میلی گرمی است که به طور طبیعی توسط روانپزشکان و پزشکان برای اثرات ضداضطرابی و خواب آوری و به ندرت برای درمان افسردگی به طور معمول تجویز می کنند.»


وی ادامه داد:« این دارو در موارد ضد اضطرابی در دوز بسیار پایین یعنی 25 صدم میلی گرم تجویز می شود و در صورتی که به منظور درمان بی خوابی تجویز شود گاهی تا نیم میلی گرم نیز تجویز می شود و حداکثر دوز تجویزی این دارو 4 میلی گرم در روز در موارد بسیار شدید و در افرادی است که حملات اضطرابی بسیار شدیدی مثل پانیک دارند.»


این روانپزشک افزود:« متاسفانه آلپرازولام امروزه به طور غیرمنطقی به عنوان یک داروی ضد ترس استفاده می شود و برخی از جوانان از آلپرازولام به عنوان داروی ضدترس و هراس و فوبی ها مثل موارد ترس شدید از امتحان و یا ترش شدید از حضور در جلسات اجتماعی استفاده می کنند و تصور می کنند با مصرف این دارو ترس شدید آنها کاهش پیدا می کند و در واقع این دارو به عنوان یک داروی ضدترس شناخته شده است.»


وی گفت:«اخیرا مقدار زیادی از این دارو را برای اثرات خواب آوری استفاده می کنند به دلیل اینکه این دارو سریع تر اثرات خواب آوری خود را نشان می دهد اما باید گفت که اثر خواب آوری این دارو تنها به مدت 4 ساعت است و به همین دلیل فرد مصرف دارو را افزایش می دهد که عاملی برای وابستگی شدید به دارو است.»


دکتر روحانی در پاسخ به اینکه آیا این دارو اعتیادآور است گفت:«تمام داروهای بنزودیازپینی اعتیاد آور هستند اما این دارو به دلیل اینکه اثر قوی دارد بعد از چند ساعت از مصرف دارو، مجددا فرد دچار اضطراب شدیدی می شود که به آن اضطراب معکوس می گویند که ناشی کاهش دارو در خون است به همین دلیل فرد به مصرف مجدد دارو روی می آورد که می تواند اعتیاد آور باشد.»


وی در پاسخ به اینکه آیا داروخانه ها اجازه فروش آزاد آلپرازولام را دارند، تاکید کرد:« کلیه داروهای بنزودیازپینی جزء داروهایی هستند که داروخانه ها بدون نسخه پزشک حق فروش ندارند اما متاسفانه بسیار می بینیم که این داروها به راحتی و با نسخه کهنه چندین بار در اختیار فرد قرار می دهند درحالی که این دارو فقط برای همان نسخه باید در اختیار فرد قرار داده شود.»


این روانپزشک خاطرنشان کرد:« روانپزشکان این داروها را حداکثر برای مدت دو هفته تجویز می کنند تا داروهای تجویز شده دیگر اثر خود را نشان دهند و اگر مدت زمان بیشتری مصرف این دارو تجویز شود باید تحت نظر پزشک باشد.»

وی درباره عوارض مصرف آلپرازولام گفت:« خواب آلودگی و منگی، اختلال تعادل در راه رفتن، تکلم غیرقابل فهم، تاری دید، ناراحتی های گوارشی، و درصورت مصرف زیاد عوارض کبدی شدید مانند یرقان بروز می کند. فراموشی های کوتاه مدت از دیگر عوارض مصرف خودسرانه این دارو است که حتی در مواردی که مصرف دارو بیش از حد مجاز و در مدت زمان طولانی باشد، می تواند فراموشی های جدی به بار آورد که حتی غیرقابل برگشت است و فرد دچار فراموشی دایم می شود.»


دکتر روحانی افزود:« افرادی که داروهای بنزودیازپینی مصرف می کنند نباید به هنگام مصرف این دارو رانندگی کنند و افرادی که این داروها را در دوزهای پایین استفاده می کنند باید با دقت رانندگی کنند.»

بیشتر بدانید : چرا مصرف خودسرانه آلپرازولام خطرناک است؟
وی هشدار داد:« دیده شده است در روزهای اولیه مصرف این داروها در سالمندان احتمال شکستگی گردن استخوان ران را افزایش می دهد چرا که با مصرف این دارو فرد دچار عدم تعادل می شود.»


این روانپزشک در پاسخ به اینکه آیا ممکن است با قطع مصرف آلپرازولام فرد دچار بیخوابی شود، گفت:« این دارو معمولا برای افرادی که بیخوابی دارند تجویز می شود وقتی که این دارو توسط پزشک تجویز می شود می داند که باید بعد از دو هفته یا باید دوز مصرفی دارو را افزایش دهد و یا به جای آن داروهای خوب آور دیگری را تجویز کند چرا که مصرف این دارو در درازمدت ممنوع است.»


وی تاکید کرد:« در صورتی که افراد به صورت خودسرانه از این دارو استفاده کنند به دلیل خواب آور بودن و ضد اضطراب بودن این دارو به محض قطع مصرف آن دچار اضطراب شدید و بیخوابی های شبانه می شوند. لذا به هیچ وجه مصرف این دارو بدون تجویز پزشک برای درمان بیخوابی توصیه نمی شود.»

آیا آلپرازولام (زاناکس) و الکل می تواند به کبد شما آسیب برساند؟

از آنجایی که کبد در یک زمان تنها قادر به انجام این کار است، به این معنی است که هر دو ماده برای مدت طولانی تری در بدن باقی می مانند. این امر عوارض و علائم هر دو را تشدید می کند. بدتر از آن، می تواند آنقدر خطرناک شود که باعث آسیب کبدی یا حتی نارسایی کامل کبد شود.

آیا آلپرازولام به من کمک می کند تمرکز کنم؟


آلپرازولام می تواند به شما کمک کند توجه بیشتری داشته باشید، هوشیار بمانید و تمرکز کنید. همچنین می تواند به شما در جلوگیری از رفتارهای تکانشی و بیش فعال کمک کند. از طرف دیگر زاناکس دارویی به نام بنزودیازپین است. برای درمان اختلال اضطراب فراگیر و اختلال هراس استفاده می شود.

آیا آلپرازولام می تواند شما را عصبی کند؟

زاناکس می تواند باعث پرخاشگری، عصبانیت و تحریک در برخی افراد شود.

آلپرازولام

چه مدت طول می کشد تا آلپرازولام تاثیر کند؟

برخی از افراد ممکن است ابتدا اثرات آلپرازولام را در عرض 5 تا 10 دقیقه پس از مصرف قرص تجربه کنند. تقریباً همه در عرض یک ساعت اثرات دارو را احساس خواهند کرد. یکی از دلایل موثر بودن زاناکس برای درمان هراس این است که اوج تاثیر دوز به سرعت حاصل می شود.

هشدار: بنزودیازپین ها را ناگهانی قطع نکنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دراگز، بنزودیازپین دارای پتانسیل اعتیادآور است! به طور کلی، بنزودیازپین ها باید به آرامی (طبق دستور پزشک) قطع شوند تا علائم به حداقل رسانده شوند. در موارد خاص، این ممکن است چندین ماه طول بکشد. با پزشک خود صحبت کنید که چگونه مصرف بنزودیازپین مانند زاناکس را به آرامی قطع کنید.

قطع ناگهانی زاناکس یا هر بنزودیازپین، پس از مصرف منظم آن، حتی برای مدت کوتاهی، ، اغلب به دلیل علائم ترک می‌تواند منجر به عوارض جانبی دردسرساز شود.

ممکن است در نهایت با عوارض جانبی زیر روبرو شوید:

  • مشکل خواب، بی قراری، تحریک پذیری
  • تشدید یا بازگشت اضطراب
  • ضعف، لرزش
  • تاری دید، سردرد
  • موارد وحشت زدگی
  • عرق کردن، گرگرفتگی
  • حالت تهوع، استفراغ
  • تشنج
  • روان پریشی، توهم

آلپرازولام و آب گریپ فروت

ممکن است فکر کنید که تداخلات آب گریپ فروت با داروها واقعاً مهم نیست، اما سخت در اشتباه هستید.

  • گریپ فروت و آب گریپ فروت می توانند آنزیم های کبدی را که برای تجزیه (متابولیسم) زاناکس مورد نیاز هستند، تحت تاثیر قرار دهند.
  • هنگامی که زاناکس را با گریپ فروت یا آب گریپ فروت مصرف می کنید، مقدار آلپرازولام در خون شما ممکن است افزایش یابد و عوارض جانبی مانند خواب آلودگی، سرگیجه و گیجی را افزایش دهد.
  • بهتر است در حین مصرف آلپرازولام از نوشیدن آب گریپ فروت اجتناب کنید.
  • بدون مشورت با پزشک، مقدار محصولات گریپ فروت را در رژیم غذایی خود افزایش یا کاهش ندهید.

خوشبختانه، آب پرتقال با بنزودیازپین ها تداخل ندارد، بنابراین شما همچنان می توانید دوز روزانه ویتامین C خود را دریافت کنید.

از این تداخلات دارویی آلپرازولام اجتناب کنید

آنزیم هایی که در کبد یا روده ما زندگی می کنند، برای بسیاری از داروها در صورت استفاده همراه با آلپرازولام (Xanax، Xanax XR) هتداخل دارویی ایجاد می کنند.

دانستن دو تعامل بسیار مهم است:

  • زاناکس نباید با کتوکونازول خوراکی یا ایتراکونازول (هر دو داروی ضد قارچ) استفاده شود، زیرا این داروها آنزیم های کبدی 3A4 را که برای تجزیه آلپرازولام برای دفع از بدن شما لازم است، مهار می کنند.
  • استفاده از هر یک از این داروها همراه با زاناکس می تواند باعث خواب آلودگی، کند شدن تنفس و گیجی احتمالی شود. این واکنش ها به ویژه در بیماران مسن می تواند جدی باشد.

همیشه از داروساز خود بخواهید تداخل دارویی با زاناکس را بررسی کند. از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر گونه نگرانی احتمالی را که دارید توضیح دهد.

بسیاری از داروها می توانند با آلپرازولام (زاناکس) تداخل داشته باشند. این شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی است. همه تداخلات ممکن در اینجا فهرست نشده اند و بسیاری دیگر نیز وجود دارند. در مورد تمام داروهای خود و داروهای جدیدی که مصرف را شروع کرده یا متوقف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

ترک آلپرازولام

عوارض جانبی رایج آلپرازولام

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دراگز، به طور کلی، آلپرازولام در صورت استفاده صحیح، کوتاه مدت و با نظارت کافی توسط پزشک می تواند دارویی مفید با سمیت پایین باشد.

اعتیاد، مصرف بیش از حد و آرام‌بخشی همگی می‌توانند از عوارض شدید زاناکس باشند، اما آلپرازولام عوارض جانبی دیگری نیز دارد نظیر:

  • تحریک پذیری و مشکل در خواب (به خصوص در هنگام قطع دارو)
  • اختلال حافظه
  • خواب آلودگی
  • اختلال در هماهنگی
  • سرگیجه
  • تغییرات در اشتها
  • یبوست
  • تغییرات در میل جنسی
  • گیجی
  • تحریک پذیری
  • خشکی دهان یا افزایش ترشح بزاق
  • لکنت زبان
  • فشار خون پایین
  • افزایش یا کاهش وزن

اگر عوارض جانبی ناشی از آلپرازولام را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید که ممکن است دوز شما را برای کمک به کاهش عوارض جانبی تنظیم کند. به یاد داشته باشید، بهتر است آلپرازولام را ناگهانی قطع نکنید، بنابراین ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی چیست؟

هر زمان که بیش از یک دارو مصرف می‌کنید یا حتی آن را با غذاها، نوشیدنی‌ها یا داروهای بدون نسخه مخلوط می‌کنید، در معرض خطر تداخل دارویی هستید. بیشتر تداخلات دارویی جدی نیستند، اما از آنجایی که تعدادی از آنها جدی نیستند، مهم است که قبل از مصرف داروهای خود، پیامد احتمالی آن را درک کنید.

  • تداخلات دارویی: اینها رایج ترین نوع تداخلات دارویی هستند. هر چه تعداد داروهای بیشتری مصرف کنید، احتمال تداخل داروی شما با داروی دیگری بیشتر است. تداخلات دارو و دارو می تواند عملکرد داروهای شما را کاهش دهد، ممکن است عوارض جانبی غیرمنتظره جزئی یا جدی را افزایش دهد یا حتی سطح خون و سمیت احتمالی یک داروی خاص را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر یک داروی ضد درد مانند ویکودین و یک آنتی هیستامین آرام بخش مانند بنادریل را همزمان مصرف کنید، خواب آلودگی بیشتری خواهید داشت زیرا هر دو دارو باعث این عارضه جانبی می شوند.
  • تداخلات دارو و غذا و نوشیدنی: احتمالاً برچسب هایی را روی بطری نسخه خود مشاهده کرده اید که " از مصرف آب گریپ فروت اجتناب کنید". این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برخی از داروها می توانند با غذاها یا نوشیدنی ها تداخل داشته باشند. به عنوان مثال، آب گریپ فروت می تواند سطح آنزیم هایی را در کبد شما که مسئول تجزیه داروها هستند، کاهش دهد. سطح خونی یک داروی تداخل کننده ممکن است افزایش یابد و منجر به مسمومیت شود. این تداخل می‌تواند با استاتین‌هایی که معمولاً برای کاهش کلسترول استفاده می‌شوند، مانند آتورواستاتین، لوواستاتین یا سیمواستاتین رخ دهد. نتیجه می تواند درد عضلانی یا حتی آسیب شدید عضلانی به نام رابدومیولیز باشد.
  • تداخلات دارویی و بیماری: تداخلات دارویی همیشه فقط با سایر داروها یا غذاها رخ نمی دهد. وضعیت پزشکی موجود شما نیز می تواند بر نحوه عملکرد دارو تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، داروهای ضداحتقان خوراکی بدون نسخه مانند سودوافدرین (Sudafed) یا فنیل افرین (Sudafed PE) ممکن است فشار خون را افزایش دهند و در صورت داشتن فشار خون بالا می توانند خطرناک باشند.

گزارش تداخلات دارویی آلپرازولام

گزارش تداخلات زاناکس (آلپرازولام) و داروهای ذکر شده در زیر را مشاهده کنید.

  • آدرال (آمفتامین / دکستروآمفتامین)
  • Ambien (زولپیدم)
  • آسپرین
  • سیمبالتا (دولوکستین)
  • فلکسریل (سیکلوبنزاپرین)
  • گاباپنتین
  • لووتیروکسین
  • Lexapro (اسیتالوپرام)
  • لیزینوپریل
  • متفورمین
  • نورکو (استامینوفن / هیدروکودون)
  • امپرازول
  • اکسی کدون
  • پردنیزون
  • پروزاک (فلوکستین)
  • سینتروید (لووتیروکسین)
  • ترامادول
  • ترازودون
  • ویتامین D3 (کوله کلسیفرول)
  • زولافت (سرترالین)

تداخلات بیماری آلپرازولام

9 تداخل بیماری با زاناکس (آلپرازولام) وجود دارد که عبارتند از :

  • مسمومیت حاد الکلی
  • گلوکوم با زاویه بسته
  • وابستگی به مواد مخدر
  • بیماری کلیوی / کبدی
  • دپرسیون تنفسی
  • تشنج
  • افسردگی
  • چاقی
  • واکنش های متناقض

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    من چهار ساله مرتب دارم استفاده میکنم تا حالا هیچ مشکلی واسم پیش نیومده
  • محسن ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    97 39
    من 10تا از این قرصا خوردم با هم چند روزی میگذره حافظم ضعیف شده یعنی تا همیشه اینجوری میمونم؟
  • مهرناز ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    سلام من یه خواهر بیستو شش ساله دارم که بخاطر استرس شدیدی که داشت و مشکل تیروییدش پزشکش بهش الپرازولام داد یه مدت که گدشت به این دارو وابسته شد اگه نمی خورد شبا خوابش نمی برد الان متاسفانه به طرز عجیبی که برای خانواده مون نگران کننده س دچار شوک و حمله عصبی میشه به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردیم بعد از ازمایشات و ام ار ای گفتن که دچار گرفتگی عروق مغزی شدن !!!!!!!!! سوالم اینجاس که میتونه بخاطر خوردن این دارو بوده باشه ؟؟؟
  • رویا ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    75 22
    من 22 سالمه از این قرص مصرف میکنم چندباری قطع کردم ولی عصبی میشم و کلافه
  • رویا ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    61 13
    من 22 سالمه از این قرص مصرف میکنم چندباری قطع کردم ولی عصبی میشم و کلافه
  • حسين ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    من روزي ٣٠ تا ٥٠ تاشو روزانه ميخورم پانيك دارم ١ميلي ميخورم روزاي اول نزديك به چند بار توي خيابون و ترافيك با ماشينا تصادف ميكردم اما كم كم كمش كردم الان روزانه ٢٠ تا ميخورم بهتر شدم ولي خب تشنج داره هر كاري ميكنم و تعادل ندارم خدا نصيب گرگ بيابون نكنه ايشالاااا شما ام دعا كنيد يه روزي منم پانيكم خوب شه ديگه نه نيازي به قرص نه اسايشگاه باشه
  • Mahya ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    90 16
    سلام من ١٨ سالمه و ١ ساله دچار افسردگي شديد هستم و علاوه بر قرص هاي ديگر الپرازولام هم مصرف ميكنم ولي ١٠ روزي هست بخاطر خواب زيادم دكتر الپرازولامم رو قطع كرده و الان زياد ميخوابم ولي همش در حين خواب ذهنم هوشياره ر همش هم خواب هاي عجيب ميبينم لطفا راهنمايي بفرماييد
  • سام ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    52 16
    من آلپروزولام رو واسه خواب استفاده میکنم که تاثیر خوبیم داره اما در کنارش پرخاشگر و کم حوصله میشم
  • نیما داوران ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    71 17
    سلام دوستان من از دوره دبیرستان تا الان 25سالمه دچار بی خوابی شدم،هرچی پیش دکترا میرم باور نمی کنند هیچی برام تجویز نمی کنند و میگن ورزش کن تا خسته بشی بخوابی!خلاصه سرتون درد نیارم من از یکی آشنا یه تعدادی قرص آلاپرازولام گرفتم مصرف می کنم خیلی خوب بهم جواب داده اما مشگل الانم. اینه که فراموشی شدیدی گرفتم،از یه طرف هم اگه استفاده نکنم خواب نمیره یکی لطف راهنمایی کنه!!!با تشکر
    • ویدا ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      25 9
      حتما حتما حتما پیش یه دکتر متخصص مغز و اعصاب برو اصن باورنکردنی نیست منم دقیقا همین مشکلو داشتم اما با پزشک مشکلم کمتر شد و الان میتونم بخوابم و اصلا زاناکس رو خودسر مصرف نکن
  • مریم ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    85 19
    .سلام 19 سالمه و افسردگی و پانیک دارم البته الان حالم خیلی بهتر از دو ساله گذشتس و به تدریج داشتم سلامتیمو به دس میاوردم اما متاسفانه جدیدا تو شرایطه روحیه بدی قرار گرفتم و گاهی پانیک البته به صورت خفیف و نه مثله گذشته سراغم میاد واسه همین چن وقته آلپرازولام مصرف میکنم چون تاثیرش عالیه البته بدونه تجویزه پزشک به نظرتون چه کاری باید انجام بدم
    • رضا ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      29 12
      سلام اصلا این کارو نکن من همسرم این کارو کرده الان به قدری وابسته شده که عوارضش روز به روز بدتر میشه داریم تلاش میکنیم حل بشه بجای این کار دنبال ریشه پانیک و افسردگی باش تغییرات دیگه رو دنبال کن
  • n.a ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    80 16
    سلام ممنون بابت اطلاعات من همسرم متاسفانه شیشه مصرف میکنن جدیدا متوجه شدم. و چون بی خوابی میاره مصرف این مواد این قرص را استفاده میکند و این قرص رو من بین وسایلای همسرم پیدا کردم . الان که این مطلب رو خوندم خیلی نگرانتر از قبل شدم
  • mehran ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    15 15
    az ettelaati ke dar ekhtiyaremoun mizarin kheyli mamnounim choun vaghaan estefadeh mibareem, bazham mamnoun.
  • محمدی ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    78 15
    سلام،چرا قرص آلپرازولام رو من تاثیری نداره!
  • فاطمه ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    75 15
    سلام من یک بیماره ام اس هستم که تابستانه ساله پیش دچاره حمله وحشت شدم حالا یک ساله علاوه بر امپول های ام اس قرصه امپرازولام هم می خورم ولی خیلی بهش عادت کردن اصلا حالم بد میشه من نمی دونستم اعتیاد اوره تازه یه کم حافظه مو از دست دادم حالا چی کار کنم چه جوری ترکش کن کسی می تونه کمکم کنه دکترم عوارضشو بهم نگفته بود تازه گی ها فهمیدم
    • سید علی قدرت الله ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      47 12
      با سلام بنده روانپزشک هستم عوارض یاد شده درست است اما موقت بودن آنها ذکر نشده است برای قطع دارو هر هفته 1/4 از مصرف خود بکاهید مصرف آن مشکل خاصی ندارد
  • taha ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    سلام ایا مصرف این قرص برای کاهش بی میلی جنسی مفید هست یا نه .
  • مهدی ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    سلام.ببخشید من قرصه ارامبخشی میخوام که برای چند روز استفاده کنم و فرلموشی کوتاه مدت داشته باشم.چون بیشتره وقتا استرسام از اتفاقای اینده دیوونم می کنن.لطفا یه قرص معرفی کنین که اثر کنه و برای چند روز عوارض نداشته باشه
  • الهام ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    سلام من مدت 8 سال بود که کلونازپام استفاده میکردم ولی الان مدت 2ماه است که خودسرانه ان را قطع و الپرازولام مصرف مینم ولی دلشوره های عجیبی دارم تنش های عصبی فرو ریختن قلبم طوری که احساس میکنم الان میمیرم عاجزانه خواهشمندم راهنماییم کنید چون خیلی زجر میکشم
  • Gold ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    سلام خسته نباشيد شوهر من مدتيه الپرازولام اونم ١ روخيلي مصرف ميكنه.هر چي بهش ميگم خوب نيست ميگه ضد أسترسه چيزي نيست صبح يكي ميخوره ظهر يكي عصر يكي اخر شب هم يكي با دوز ١ ميلي ،منم خسته شدم از بس گفتم الان گذاشتم به حال خودش ميگه سر كارم خيلي با مشتري سرو كله ميزنم اين ارومم ميكنه،عواقب اين خوردن چيه؟ممكنه سكته كنه؟
  • mobina ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    77 13
    سلام.من 18سالمه قرص الپرازولام رو خیلی مصرف میکنم هر شب 5الی6تا میخورم ولی خونده بودم علائم سرگیجه بی تعادلی همش و همش رو دارم ولی تشنج و کما نه میشه راهنمائیم کنید؟
  • مهسا ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    14 9
    دوز 2 چندساعت خواب اوره؟
  • حسین مهدیار ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    28 6
    سلام میخواستم بدونم کسی ک تومور مغزی داره استفاده الپرازولام مضره براش؟!