چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 64736
سلامت نیوز : سه مرد كه با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی، داروهای جنسی و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و فاسد در شهر مشهد می‌فروختند، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از دستگیری سه مرد به‌اتهام فروش داروهای جنسی و لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد از طریق سایت‌های اینترنتی خبرداد و به خبرنگار ما گفت: با توجه به این‌كه فروش دارو از طریق سایت‌های اینترنتی ممنوع بوده و تخلف به شمار می‌رود، ماموران فتای خراسان رضوی برای مبارزه با این فروشندگان كه جان و مال مردم را به خطر می‌انداختند، تحقیقات خود را در این زمینه از دو ماه پیش آغاز كردند.

وی افزود: ماموران فتا در بررسی سایت‌های اینترنتی متوجه شدند افرادی با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و جذب مشتری، در زمینه فروش انواع داروهای جنسی و لوازم آرایشی فعالیت می‌كنند بنابراین با هماهنگی قضایی تحقیقات در این باره ادامه یافت تا سرانجام هفته گذشته مخفیگاه فروشندگان دارو و لوازم آرایشی اینترنتی در یكی از محله‌های مشهد شناسایی شد و ماموران فتای استان خراسان رضوی با هماهنگی قضایی وارد این خانه شدند و سه مرد را دستگیر كردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان 4000 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و داروهای جنسی كشف و ضبط شد.

فروش كالاهای تقلبی در اینترنت

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی یاد آور شد: در تحقیق از متهمان معلوم شد آنها لوازم آرایشی و بهداشتی و داروهای جنسی را كه عمدتا غیر استاندارد و فاسد بوده، از طریق غیرقانونی وارد كشور می‌كردند و با نصب مارك‌های معتبر به عنوان كالاهای اصل از طریق سایت‌های اینترنتی می‌فروختند.

عرفانی خاطرنشان كرد: كارشناسان مركز بهداشت و درمان تائید كردند اقلام مكشوفه غیر بهداشتی و تقلبی بوده و باید معدوم شوند كه هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است. تحقیقات از سه متهم پرونده برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی آنها و مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

دستگیری مرد انتقامجو

رییس پلیس فتای خراسان رضوی همچنین از دستگیری جوانی كه به قصد انتقامگیری تصاویر یك زن جوان را در شبكه‌های اجتماعی منتشر كرده بود، خبرداد و گفت: هفته گذشته زنی به اداره پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه و با ارائه شكایتی عنوان كرد، فرد ناشناسی تصاویر خصوصی وی را در سایت‌های اجتماعی منتشر و وی را دچار دردسر كرده است؛ به طوری كه این تصاویررا همسرش نیز مشاهده كرده و باعث اختلاف میان آنها شده است.

عرفانی افزود: در پی شكایت این زن، ماموران فتا پس از تحقیق در این ارتباط جستجو برای دستگیری عامل حادثه را آغاز كردند تا این‌كه روز دوشنبه هجدهم دی امسال مردی را كه تصاویر شاكی را منتشر كرده بود، شناسایی و با هماهنگی قضایی وارد محل سكونت این فرد شده و او را دستگیر كردند.

وی یاد آور شد: متهم با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی در بازجویی ادعا كرد مرتكب جرمی نشده است اما در مواجهه حضوری با شاكی بناچار اعتراف كرد با وی آشنایی داشته و به قصد انتقام چنین اقدامی را مرتكب شده است.

اعتراف متهم به انتشار تصاویر خصوصی شاكی

متهم به پلیس گفت، پنج سال پیش وقتی شاكی 15 ساله بود، با او آشنا شده و درپی مشاجره‌ای، از هم جدا می‌شوند و دیگر از وی خبری نداشته تا این‌كه متوجه می‌شود دختر جوان ازدواج كرده و در مشهد زندگی می‌كند. بنابراین در صدد انتقام از او بوده تا این‌كه تصاویر خصوصی این زن را كه در آن سال‌ها در اختیار داشته، در سایت‌های اجتماعی منتشر و او را دچار دردسر می‌كند. درپی اعتراف این متهم، برای وی قرار قانونی صادر شد.

دستگیری هكر 14 ساله

عرفانی همچنین با اشاره به دستگیری یك هكر 14 ساله گفت: روزهای پایانی هفته گذشته مرد معلمی با حضور در پلیس فتای خراسان رضوی با ارائه شكایتی عنوان كرد، فردی وبلاگ شخصی او را هك كرده و با رمز جدیدی كه به آن داده، نوشته‌های غیراخلاقی در آنجا ثبت و وی را دچار دردسر كرده است.

درپی این شكایت، تحقیقات برای دستگیری این هكر اینترنتی آغاز شد تا این‌كه هجدهم دی امسال، ماموران فتا موفق شدند خانه فردی كه وبلاگ این معلم را هك كرده بود، در یكی از محله‌های شهر مشهد شناسایی و او را كه یك پسر چهارده ساله بود، دستگیر كنند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی یادآور شد: با انتقال متهم به مركز پلیس، وی در بازجویی گفت كه تبحر بسیاری در استفاده از رایانه و سایت‌های اینترنتی دارد و یك روز كه درپی شیطنت‌هایش از سوی معلم خود توبیخ می‌شود، درصدد انتقام از او برمی‌آید تا سرانجام با دسترسی به وبلاگ وی، آن را هك كرده و مطالب غیر اخلاقی به نام معلم خود در فضای مجازی و وبلاگ وی می‌نویسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha